Gå til innhold

Konvertere MIDI til et eller annet som kan brennes

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så inni gamperæva irritert. Jeg har sikkert brukt timesvis på å prøve å konvertere noen få MIDI-filer til MP-3 eller WAV og hvert forbanna freeware/shareware program som høyt og hellig hevder å ha denne kapasiteten er bare fake, de konverterer 60 sekunder også er det stopp.

Når maskinen kan spille av filene så skulle det ikke være så sinnsykt stor tryllekunst å konvertere de samme filene til et annet format!!

Tips, anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg så inni gamperæva irritert. Jeg har sikkert brukt timesvis på å prøve å konvertere noen få MIDI-filer til MP-3 eller WAV og hvert forbanna freeware/shareware program som høyt og hellig hevder å ha denne kapasiteten er bare fake, de konverterer 60 sekunder også er det stopp.

Når maskinen kan spille av filene så skulle det ikke være så sinnsykt stor tryllekunst å konvertere de samme filene til et annet format!!

Tips, anyone?

8342475[/snapback]

Du trenger ikke noe program for å konvertere. Det du trenger er et lydredigeringsprogram for eksempel Audacity.

Gå inn i «Volume Control» (via kontrollpanel eller system tray) trykk på Options->Properties. Der krysser du av for «Stereo Mix» (trolig er det dette den heter, hvis ikke se etter noe liknende).

Så må du regulere volumet på «Stereo Mix» til et anstendig nivå, og velge den for opptak. Åpne deretter Audacity og start opptaket. Når du så spiller av MIDI-filene vil de bli tatt opp på opptaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...