Gå til innhold

Logitech z-5500 vs. Eltax consept 600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:blush: Noe sted i norge du får kjøpt Kit GX-15 MKII  ??

8343487[/snapback]

LJUDIA skal få inn GX-15 MKII i slutten av april står det. Har tenkt å kjøpe et par samt en Behringer Europower 2500 for å videreutvikle partyanlegget. Vet ingen ting om hvordan det kommer til å låte, men med 2x650watt og 4x 15" skulle det sikkert bli bra trøkk. Totalt kroner 6000,- og litt snekring....

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at hvis du ser en film med surround med stereohøyttalere, så mister du litt av opplevelsen.

8370978[/snapback]

Ikke noe selvfølge det,du kan uten tvil få en god kinoopplevelse i stereo. Avhenger jo av hvor mye penger du putter inn i surroundanlegget. Kjøper du et stereoanlegg til 4000, og surround til det samme kan jeg love deg at stereoanlegget vil være best både til musikk og film :p

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at hvis du ser en film med surround med stereohøyttalere, så mister du litt av opplevelsen.

8370978[/snapback]

Ikke noe selvfølge det,du kan uten tvil få en god kinoopplevelse i stereo. Avhenger jo av hvor mye penger du putter inn i surroundanlegget. Kjøper du et stereoanlegg til 4000, og surround til det samme kan jeg love deg at stereoanlegget vil være best både til musikk og film :p

8371809[/snapback]

Greit, du handler forsterker og 2 høyttalere til 4000 og jeg handler logitech z-5500 så ser vi hvem som koser seg mest mens man ser film :whistle:

Lenke til kommentar

8370978[/snapback]

8371809[/snapback]

Greit, du handler forsterker og 2 høyttalere til 4000 og jeg handler logitech z-5500 så ser vi hvem som koser seg mest mens man ser film :whistle:

8372411[/snapback]

Haha, greit for meg det :!:

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig at surround ikke har alt for mye for sei, litt kjekt er det alltid, men viktigeste er trøkk fra front. Selv har jeg noen store gennexa høytalere med doble 10"'ere som jeg fikk for 1400 på demovare på komplett, og disse gir mye trøkk og har høy morrofaktor i film, selv om lyden kansje ikke er den aller klareste og mest detaljerte som man kunne fått med høytalere til 10 000. Uansett fikk jeg veldig mye lyd for pengene... :roll:

Lenke til kommentar
I lavere prisklasser kan det bli bedre med stereo, på grunn av lydkvalitet, det skal jeg være enig i, men man lever seg jo litt lettere inn i filmen med et godt surroundanlegg da?

8376717[/snapback]

Vil være det samme i alle prisklasser, at hvis du kjøper stereo og surround til samme prisen vil du merke et betydelig kvalitetsprik i stereoanlegget sin favør.

Det jeg er enig i er at surround kan være en utrolig opplevelse til film og musikk-dvd'er. Men haken er at man må en del opp i pris for å få samme kvaliteten som man merker i stereo, det som er problemet.

Lenke til kommentar

8370978[/snapback]

8371809[/snapback]

8372411[/snapback]

8373105[/snapback]

Bare ut av nysjerrighet.. hva ville du kjøpt da? :p

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig at surround ikke har alt for mye for sei, litt kjekt er det alltid, men viktigeste er trøkk fra front. Selv har jeg noen store gennexa høytalere med doble 10"'ere som jeg fikk for 1400 på demovare på komplett, og disse gir mye trøkk og har høy morrofaktor i film, selv om lyden kansje ikke er den aller klareste og mest detaljerte som man kunne fått med høytalere til 10 000. Uansett fikk jeg veldig mye lyd for pengene... :roll:

8373337[/snapback]

Kan få høyttalere ned i 4k klassen som spiller 10 ganger bedre en et par genexxa høyttalere :p

Lenke til kommentar

8370978[/snapback]

8371809[/snapback]

8372411[/snapback]

8373105[/snapback]

Bare ut av nysjerrighet.. hva ville du kjøpt da? :p

8381806[/snapback]

Nå fikk du meg virkelig til å tenke her :!:

Jeg ville nok enten gått for Dynavoice F6 sammen med Cambridge 640A eller NAD C320BEE, alternativt Dali Concept 2 sammen med Cambridge 340A. Begge ville nok smelt bort det du kan røske fram av dataanlegg :p

Lenke til kommentar
min bror har Logitech Z 5500

denne er utrolig bra. deilig og behagelig lydkvalitet. kobles til flere ting. optisk ellr annet. du får veldig mye for pengene. tror du må lete lenge for å finne noe like bra til denne prisen

8382690[/snapback]

Ja,satt opp mot andre dataanlegg er det nok ganske bra, ingen tvil i det. Men i forhold til hi-fi gulvhøyttalere faller de litt.

Lenke til kommentar
for å si det slik så regner jeg med at Z5500 er MYE bedre enn ett billig suround-anlegg med dvdspiller til 4000 på elkjøp el liknende.... :yes:

8388767[/snapback]

Ja, der skal jeg ikke si i mot dere på noen måte :p Aldri hørt om noen som har vært fornøyd med den slags anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...