abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Er ute etter å få ned cpu'n en del grader. Så jeg lurer på noen ting. Hva skal jeg bruke ? Er ikke så veldig intresert å kjøpe ting som koster mer enn 3000,- og som ikke er så ekstremt komplisert. - Jeg har allerede en Zalman Reserator1 liggende, er det mulig å bruke tanken, eller er det lurt å legge den på hyllen, å kjøpe nytt ? Jeg kjører nå Noctua NH-U12, ligger på 40 grader full load med 6600 core2 duo klokket til 3.7 ghz. kjører stabilt. Det som jeg er ute etter, er å klokket mer, men tempraturen stopper meg, så jeg vill få den ned. - Skal jeg bare kjøpe en ny cpu blokk? har sett litt på denne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...75T&mcat=14s393 vill denne senke tempraturen. Eller er det noe som er bedre? Beklager rotete satt opp, men bare spør meg vist det er noe som er uklart. Endret 9. april 2007 av abbath_immortal Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du kan hvertfall ikke bruke peltierelement sammen med Reserator. Da må/bør du ha en aktiv radiator. Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Du kan hvertfall ikke bruke peltierelement sammen med Reserator. Da må/bør du ha en aktiv radiator. 8342160[/snapback] Ja fikk vertfall svart på litt. Men er den cpu kjøleren noe bra, noen som har testet den ? hva ble resultatet ? hva må jeg ha til den blokken får det skal bli bra Endret 9. april 2007 av abbath_immortal Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 ingen som har noe svar? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 For å få den blokken til å fungere bra bør du ha en god og kraftig pumpe og en god tripleradiator. Peltieret utvikler som sagt varme påd en ene siden og kulde på den andre, jo mer av varmen du får fraktet vekk fra peltier elementet, jo kaldere blir det på den andre siden. En swiftech MCP355(Laing fra vcore.dk) og en thermochill pa120.3 radiator ville nok vært gode valg sammen med den blokken du linker til. Mvh. Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) For å få den blokken til å fungere bra bør du ha en god og kraftig pumpe og en god tripleradiator. Peltieret utvikler som sagt varme påd en ene siden og kulde på den andre, jo mer av varmen du får fraktet vekk fra peltier elementet, jo kaldere blir det på den andre siden. En swiftech MCP355(Laing fra vcore.dk) og en thermochill pa120.3 radiator ville nok vært gode valg sammen med den blokken du linker til. Mvh. 8342942[/snapback] Hvor mye vill tempraturen ligge på sånn ca ? Og får jeg kjøpt de komponenten innen norges grensen, eller noe som ligner å gir samme effekten ? vill helst innen norges grensen å Tank ? hvilken skal jeg velge ? Endret 9. april 2007 av abbath_immortal Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er jo ikke noe stress å kjøpe fra utlandet. Vil tippe at du kan komme helt ned i en -10 grader, med triplerad med gode vifter, og en pumpe som sølger for flow. Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Er jo ikke noe stress å kjøpe fra utlandet. Vil tippe at du kan komme helt ned i en -10 grader, med triplerad med gode vifter, og en pumpe som sølger for flow. 8343197[/snapback] OK takk Men kansje jeg er veldig storkrav nå. Men kan du gi meg link til de tingen jeg trenger? hadde vert topp Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Pumpe Radiator Slange T-Line Fillport (evt tank istedenfor). Cpu-blokk. Nipler(om det ikke medfølger, se produsentetns hjemmeside). Destillert vann og frostveske - Biltema Se sidene http://www.frozencpu.com www.microplex.no og www.vcore.dk Vil anbefale deg en Thermochill PA120.3 radiator, laing dcc utra pumpe og en eller annen type slange du synes ser allright ut fra vcore. Om du skal ha tank, eller T-Line og fillport velger du selv. Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) fant det........ Endret 9. april 2007 av abbath_immortal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå