Livert Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Laptopen mister kontakt med routeren minst en gang i timen. Det varer bare kanskje 10 sekunder også er jeg logget på igjen. Utrolig irriterende spesielt siden jeg da blir kastet ut av onlinespill. Noen idéer om hva dette er? Signalet er utmerket, og problemet gjelder også de andre maskinene i leiligheta som er koblet til denne routeren. Lenke til kommentar
clario Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvilken router har du da ? Ikke så lett å hjelpe når du ikke sier hvilken det gjelder Event kjøp en bedre router. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Det er en Linksys-G 2.4GHz, 54 Mbps Model WRT54G, hvis det har noe å si da Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvilken versjon av ruteren er det? Det står under den. Hvis du har WRT54G i versjon 1-4 kan du bruke alternativ firmware. Du bør skifte til nyeste versjon av original firmware hvis du ikke har gjort det. Det er jo mulig at det kan løse problemet ditt. Husk også at du må bruke kabel til ruteren hvis du skal gjøre det. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Vi oppdaterte akkurat firmware til routeren, men det førte ikke til bedring av problemet.. Er det rett og slett en møkkarouter? Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 På min router er det en reset knapp bakpå som stiller tilbake til fabrikkinstillinger. Du kan eventuelt gjøre dette ved å skrive inn en adresse i browseren din og gjøre instillinger derfra. på d-link er det (192.168.0.1) vet ikke va du har men det står sikkert i bruksanvisninga Lenke til kommentar
Livert Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Hvilken versjon av ruteren er det? Det står under den. Hvis du har WRT54G i versjon 1-4 kan du bruke alternativ firmware. Du bør skifte til nyeste versjon av original firmware hvis du ikke har gjort det. Det er jo mulig at det kan løse problemet ditt. Husk også at du må bruke kabel til ruteren hvis du skal gjøre det. 8342702[/snapback] Det er versjon 7, lastet ned siste update uten at det hjalp På min router er det en reset knapp bakpå som stiller tilbake til fabrikkinstillinger. Du kan eventuelt gjøre dette ved å skrive inn en adresse i browseren din og gjøre instillinger derfra. på d-link er det (192.168.0.1) vet ikke va du har men det står sikkert i bruksanvisninga 8343479[/snapback] Vil det hjelpe å resette routeren tror du? Etter at vi oppdaterte firmware så var den IP-siden i browseren blank.. Mulig det bare var midlertidig. Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 det ble blankt hos meg og, men så lastet jeg ned et program (husker ikke va det heter) fra d-link sine sider og fulgte konfigurasjonen. Etter konfigurasjonen restarta jeg routeren og jeg kom innpå den vanlige config sida når jeg skrev in ip. Vis du ser innpå produsenten til routeren din sine sider og leter litt etter div. program, så kan det hende du finner noe. Når jeg kjøpte d-linken fikk jeg også med en cd som hjalp meg i begynnelsen. Kanskje du og fikk noe. Den kan ogsa hjelpe deg Håper du klarer å fikse det Lykke til Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har du prøvd å skifte kanal? Kan være det er en "konflikt" med et annet nettverk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Problemet er nok at du har kjøpt en dårlig router som ikke tåler mye belastning. Hvis du skal kjøpe noe annet så kan du ta en titt på listen over routere i signaturen min. Sjekk de som tåler mest connections for det er oftest det som gjør at routere krasjer. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Tar jeg ikke feil så bruker du microsoft sitt trådløs program? Den har en kjent feil som gjør at den kobler seg ut.. Bruk produsenten sin wlan software. Lenke til kommentar
jectton Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 jeg har akkuratt samme router og akkuratt samme problemet.!! Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 1. Oppdater driver på trådløst nettverkskort 2. Slå av strømsparing på nettverkskortet (til maks ytelse i driveren). En del bærbare setter nettverkskortet i sleep modus selv om det er i bruk og maskinen har fast strøm. 3. Prøv andre kanaler, evnt finn et program for å se hvilke kanaler som er i bruk i nærheten 4. Slå av IEEE 802.1x authentication for nettverket du bruker (innstillinger under nettverkstilkobling i Windows) 5. Oppdater firmware på router ( allerede gjort) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du har ikke tilfeldigvis telenor som ISP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå