Gå til innhold

bilde kvalitet på DvD.

Anbefalte innlegg

Jeg skall bruke pc`en til hjemme kino. Jeg har et tv med s-video inngang og en pc med et gf4mx460 med tv utgang. Pc`en har 192 mb ram og 500MHz, den har dvd spiller og et 5,1 lydkort med et 5,1 høyttaler system. Jeg hadde tenkt og kjøpe meg et program som heter CyberLink Power DVD XP 4.00 OEM 6ch. Men klarer denne maskinen og skjøre en dvd film

Med bra bilde kvalitet og 5,1 surround lyd på tv. Jeg har en dvd spiller i stua som jeg kjøpte i år 2000 og den er jeg fornøyd med bildekvaliteten på. Men kan jeg forvente meg nesten like bra kvalitet på pc`en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei

bilde fra pc'en gjennom s-video blir ofte uklart, og klarer ikke å fylle tv-skjermen med bildet.

Det siste kan rettes med tv-tool, men jeg har hørt at det er skadelig for tv/grafikkort.. (anyone??)

Hvorfor vil du koble pc'en til tv'en i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Kjøp deg et PCI MPEG 2 kort. Jeg har selv RealMagic Hollywood DVDPlus og bildekvaliteten på TV er super.

Du kan jo også ta en titt på Xcard, som er noe dyrere, men har hardwarestøtte for avspilling av DivX.

1. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=111426&name=

2. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=111386&name=

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

WD120GB SE

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP

WinXP Pro, BKK 8Mbit/8Mbit

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-12-18 16:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg har en dvd spiller i stua som jeg kjøpte i år 2000 og den er jeg fornøyd med bildekvaliteten på. Men kan jeg forvente meg nesten like bra kvalitet på pc`en.

Nei, ikke med mindre du har en sinssvakt dårlig stasjonær DVD spiller.

Mulig du får brukbar kvalitet ved bruk av mpeg - kort med SVHS ut.

Hva skal du kjøre filmer fra PC'en for når du har en stasjonær DVD - spiller?

Sonefri - hacks florerer det jo av på nettet om det er problemet.

Generelt sett vil jeg si at kvaliteten på PC - TV løsninger i dag er elendig hvis en ikke sikter mot profesjonelt redigeringsutstyr.

Til slutt er det bare et spørsmål om kvalitetskrav og individuell kresenhet. Og penger, penger penger... Skulle hatt mer av dem nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...