VikinGz Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Mamma har endelig fått seg 6000/6000 internett slik som jeg har, og jeg tenkte å sette en filserver hjemme til hu. (for å slippe støy og strømforbruk ) Men det som tar mest strøm er maskinen som jeg skal legge inn alle dvdene mine på, men er 6mbit nok til å streame dvd plater, eller må jeg lage de i divx? (støtter divx dts og dolby digital 5.1 lydspor?) Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kommer an på DVDen det. Men det er vel som oftest rundt ~5000kbps en DVD er på Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (støtter divx dts og dolby digital 5.1 lydspor?) 8341165[/snapback] Divx er bare video-codec'en, og har ingenting med lyden å gjøre. Så selve divx støtter hverken dts eller dd 5.1. Men det er ingen problemer å kode en avi fil med divx (xvid er bedre) og feks. en ac3 (dd 5.1) lydcodec. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Går fint å streame sånt med slike linjer. Satt på fridtunlan og streamet ting & tang hjemmeifra som var 720p med ok bitrate jeg Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Går fint å streame sånt med slike linjer. Satt på fridtunlan og streamet ting & tang hjemmeifra som var 720p med ok bitrate jeg 8342937[/snapback] sikkert divx d, har selv noe 720p materiell og det krever mindre av linja enn dvdene... men skal teste det ut... hadde vært greit å plassert en tung filserver til mamma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå