sleepy21 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har prøvd og finne ut av dette, men lite info rundtomkring på nettet. Hvis jeg har to skjermkort i maskinen (som ikke kjører SLI), kan man da kjøre clone mode med forskjellig oppløsning på de to skjermene man har koblet til (koble til en skjerm på hvert skjermkort)?? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Eller vent... klone.. hmm det vet jeg ikke Endret 9. april 2007 av Ståle Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Jada, det kan man. Du har to alternativer. La oss ta utgangspunkt i 1280*1024 på den ene og 1024*768 på den andre (pc-skjerm og prosjektør her hos meg). Alt. 1: Skjermen viser alt i 1280*1024. Prosjektøren viser ikke alt, men "scroller" rundt for å vise hvor du holder på med musen på skjermen. Alt. 2: Skjermen viser alt i 1280*1024. Prosjektøren skalerer ned til sin egen oppløsning, slik at du ser alt der også, men bildet blir litt grumsete. Jeg bruker stort sett kloning til å spille på prosjektøren, og da starter jeg ganske enkelt opp spillene i prosjektørens oppløsning. Knivskarpt og godt bilde. Redigert: Nå må jeg lære meg å lese skikkelig før jeg svarer. Jeg bruker bare ETT skjermkort (med to utganger). Endret 9. april 2007 av Vandalen Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 hehe, fort gjort ja... Nei, det jeg lurer på altså, er om man med to skjermkort kan kjøre forkjellig oppløsning på to skjermer i clone mode... Slik at jeg kan kjøre på nativ oppløsning på tven og lcd monitoren, i clone mode. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Clone mode vil si 1:1 kopiering av pixlene på neste skjerm. Du har bevegelser på skjermen, f.eks. musepeker som flytter seg pixel for pixel. Dersom du har samme skjermbilde på 2 skjermen, MÅ du ha samme oppløsning for å få samme bilde. Ellers må du som nevnt her, skalere. Med 2 skjermkort kan du vise 2 forskjellige bilder. Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ok, har sett folk si dette før. Men det hjelper desverre ikke på problemet mitt... Jeg har altså en lcd monitor til pcen på kontoret, og en plasma-tv i stua. Jeg vil ha det slik at når jeg sitter i stua kan jeg bruke bluetoothtastaturet mitt der ut til å styre pcen på kontoret, som viser en "kopi" (om du vil) av pcbildet på plasmaskjermen min. Jeg syns strech og span modes fungerer dårlig når jeg sitter i stua og ikke kan se lcd monitoren min. Mister da bl.a startknappen. Derfor syns jeg clone er den beste moden, men den støtter ikke forskjellige oppløsninger. Finnes det ingen måte der jeg kan få 2 skrivebord ut på to skjermer med to forskjellige oppløsninger fra samme pcen?? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hva med å utvide skrivebordet ditt til plasmaen? Eller hva med å ha forskjellige modi for vanlig skjerm og plasma. Så du bytter rett og slett fra LCD-monitor til plasma når du skal se på TV. Da får du native på hver skjerm. ATI har muligheter for å lage forskjellige profiler for skjermoppsett i sine drivere, men har ikke utforsket nVidias drivere for dette enda. Du har ikke nytte av å se på to skjermer med det samme bildet samtidig uansett. Med et bytte av ut-enhet vil du fortsatt beholde skrivebordet og startknappen, og du får også riktig oppløsning for hver skjerm. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Men du må tenke litt.. Hvis du har et A4 ark, så får ikke du det inni en ramme som bare er A5-størrelse. Derfor må du kutte ned A4-arket sånn at det også blir à la A5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå