Lord-of-the-End-Times Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal ha tysk heldagsprøve i morgen og må prestere en 5'er. Fikk 4 på den forrige og jeg har noen grammatiske spørsmål som jeg håper noen kan være så snill å svare på =) 1. Hvordan vet man hva man skal bruke i Perfektum? Altså "haben" eller "sein" 2. Hvordan vet man når man skal ha sammensatte verb? fast- og løst sammensatte, og hvorfor man skal ha det? Og hva man skal bruke som prefiks. 3. Hvordan man vet hvilke substantiver som får omlyd i flertall Hadde vært über om noen kunne svart meg på disse spørsmålene og hjulpet meg med å fullføre min drøm om å bli hjernekirurg Lenke til kommentar
EDB Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 1: Sein på bevegelseverb, når noe bytter tilstand og på bleiben, werden og sein. Sikkert et par regler til også. 3. Det står i ordboka. 2'ern husker jeg ikke helt. Om du har en ålreit ordbok kan du bare slå opp på midtsidene i denne, der står alle reglene. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takker for svar EDB Får satse på det går greit i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå