mirutec Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Som jeg skrev tidligere, har jeg kjøpt meg et JVC-GZ-MG77E kamera, men skal levere dette tilbake, da jeg ikke er fornøyd. Tenkte å kjøpe meg et Panasonic HDC-SD1. Har hørt at dette skal være et VELDIG bra kamera. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Det ligger nok litt høyere i pris, men det får heller gå. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Fint kamera. Med 3 ccd og Leica-optikk er det nok mye bedre enn tilsvarende kamerer med harddisc eller DVD. DVD og harddisc-kameraer lagrer vel ca 2,8 Gb/t, så 90 min med 4 Gb stemmer med dette. Fått bra testresultater også. Personlig hadde jeg nok fortsatt gått for NV-GS 500, men det er ingen tvil om at det skjer mye nå. Skal du ikke redigere noe via PC, er nok dette kameraet, ja. Endret 9. april 2007 av 2Olav Lenke til kommentar
mirutec Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Da tror jeg at jeg skal gå for et slikt. Har du noen bra steder å handle slikt utstyr? Tenkte på FotoVideo i Oslo, men de er jo 3000,- dyrere enn andre steder på nettet. Noen forslag? Ronny Lenke til kommentar
mirutec Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Hva tror du/dere er best av Panasonic HDC-SD1 og Sony HDR-HC7E? Sony sitt kamera og også et HD kamera, men det tar opp til miniDV, mens Panasonic tar opp til SDkort. Ronny Lenke til kommentar
akseln Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har bestilt meg et HDC-SD1. Håper at det kommer i løpet av kort tid. Utfordringen med AVCHD formatet som dette kameraet bruker er at det ikke har vært støttet av videoredigeringsprogrammer. Nå begynner dette heldigvis å endre seg. Både Nero og Ulead har lansert nye versjoner som støtter AVCHD. Pinnacle har også lovet å støtte formaet. Et par andre utfordringer er at redigering krever mye av pc-en og for min del må jeg nok også kjøpe ny pc... I tillegg er det en fordel å kunne brenne til blu-ray og spille av disse i stua. Så kameraet vil potensielt kreve 20.000 ekstra i investeringer for å kunne dra full nytte av HD opptakene. Lenke til kommentar
akseln Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Fant akkurat ut at Panasonic har annonsert HDC-SD3. Øker bl.a. oppløsningen til 1920x1080. Tror jeg avbestiller HDC-SD1 og venter til SD3 blir tilgjengelig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå