Gå til innhold

Panasonic HDC-SD1 kamera

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev tidligere, har jeg kjøpt meg et JVC-GZ-MG77E kamera, men skal levere dette tilbake, da jeg ikke er fornøyd. Tenkte å kjøpe meg et Panasonic HDC-SD1. Har hørt at dette skal være et VELDIG bra kamera. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Det ligger nok litt høyere i pris, men det får heller gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint kamera. Med 3 ccd og Leica-optikk er det nok mye bedre enn tilsvarende kamerer med harddisc eller DVD. DVD og harddisc-kameraer lagrer vel ca 2,8 Gb/t, så 90 min med 4 Gb stemmer med dette. Fått bra testresultater også. Personlig hadde jeg nok fortsatt gått for NV-GS 500, men det er ingen tvil om at det skjer mye nå. Skal du ikke redigere noe via PC, er nok dette kameraet, ja. :thumbup:

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg et HDC-SD1. Håper at det kommer i løpet av kort tid.

Utfordringen med AVCHD formatet som dette kameraet bruker er at det ikke har vært støttet av videoredigeringsprogrammer. Nå begynner dette heldigvis å endre seg. Både Nero og Ulead har lansert nye versjoner som støtter AVCHD. Pinnacle har også lovet å støtte formaet.

Et par andre utfordringer er at redigering krever mye av pc-en og for min del må jeg nok også kjøpe ny pc... I tillegg er det en fordel å kunne brenne til blu-ray og spille av disse i stua. Så kameraet vil potensielt kreve 20.000 ekstra i investeringer for å kunne dra full nytte av HD opptakene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...