Buggene Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei, jeg klarer ikkeå skrive @ i Ubuntu. Under instalasjonen valgte jeg norsk (bokmål) Hvordaan kan jeg fikse dette? Takker for svar Lenke til kommentar
rocknroll Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Altgr + 2 fjorten tegn... Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ja, men det fungerer ikke i Ubuntu, det kommer bare ett 2 tall Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ja, gjør det. Jer er ikke helt noob alså Men det kommer ett 2 tall fordet. Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvor er det dette ikke fungerer? I terminalen? Andre steder? Alle steder? Bruker du Beryl/Compiz? Husker det var problemer tidligere med AltGr og disse. Tror man brukte xmodmap for å fikse det. Du kan også prøve med AltGr+q. Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Ja jeg bruker beryl, å det kan stemme at det var etter jeg instalerte det det sluttet å virke. Jeg sitter i xp nå men skal prøve det når jeg gidder å restarte takker for svar Endret 9. april 2007 av holyole Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du har sikkert fått amerikansk tastaturutforming i xorg.conf Under keyboard delen må du endre fra "us" til "no" Option "XkbLayout" "no" Man får også tastaturindikator panel program for å raskt endre utformingen hvis man trenger spesialtegn. Bare høyreklikk på panelet og velg "legg til på panelet" Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 System -> Keyboard Preferences -> Layouts Velg norsk? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kjør "setxkbmap no" i terminalen. Hvis problemet løser seg da, så må du bytte ut XkbLayout i xorg.conf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå