Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pause, hva innebærer dette


Gjest G17

Anbefalte innlegg

I går da jeg kom hjem fra påske tur hadde jeg å kjæresten bestemt oss for å snakke sammen, for å finne ut hvor vi står.

 

Moren å faren hennes har masse problemer akkurat nå å det ender mest sannsynlig med skilsmisse.

Så nå har dama min mye å tenke på å masse problemer hjemme, må ta seg av lille søstern sin å greier.

 

Så i går kom hun fram til at hun ville ha pause(wtf),,,siden jeg elsker henne å ikke ville gjøre det slutt gikk jeg med på det!

 

SÅ jeg lurer på hva det innebærer med pause og hvor lenge det varer?

 

Vi har kjent verandere i 4-5år, men vi har kun vært kjærester i 2mnd.

Men jeg kunne godt tenkt meg å dele livet med hun, så godt liker jeg henne :hmm:

 

Så hva sjer nå og i tiden fremover, føler meg helt tom på innsiden :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva en pause innebærer for dere er jo ikke lett å si, heller ikke hvor lenge den kommer til å vare. Alt fra 1t-1år eller mere.

En pause kan bety at det er slutt. Men kan også bety at hu bare trenger en lite pause for å finne ut av ting og være litt for seg selv før hu kommer tilbake til deg.

Lenke til kommentar

Kan du ikke prate med hun om det?

 

Selv om det hadde vært en felles akseptert standard for "pause", så betyr det ikke nødvendigvis at det er det hun/begge vil.

 

Det beste vil nok være å prate med henne, og bli enig om hva en pause innbærer. Så slipper man å gjøre feil som kan såre partneren.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

nomore: hun lurte også på hva en pause innebar, så vi snakket om det i går kveld faktisk, glemte å nevne det.

Da lurte hun på hva som ville sje hvis vi var på fest å det sjedde noe med en annen person dær.

Det blir jo ikke utroskap, men alikevell så er det litt rart. Men igjen så er det slik at jeg liker henne for godt til å si at det var rart, så jeg sa det som sjedde mens vi hadde pause ikke hadde noe å si for "fremtiden", men hvis det sjer noe så vet jo ingen av oss hva som kommer til å sje.

 

Men hun var sikker på at det ikke kom til å sje noe, men hun villa bare være sikkert på hva jeg mente.

 

Litt rotete, men dere sjønner sikkert hva jeg prøver å få fram?

Lenke til kommentar
nomore: hun lurte også på hva en pause innebar, så vi snakket om det i går kveld faktisk, glemte å nevne det.

Da lurte hun på hva som ville sje hvis vi var på fest å det sjedde noe med en annen person dær.

Det blir jo ikke utroskap, men alikevell så er det litt rart. Men igjen så er det slik at jeg liker henne for godt til å si at det var rart, så jeg sa det som sjedde mens vi hadde pause ikke hadde noe å si for "fremtiden", men hvis det sjer noe så vet jo ingen av oss hva som kommer til å sje.

 

Men hun var sikker på at det ikke kom til å sje noe, men hun villa bare være sikkert på hva jeg mente.

 

Litt rotete, men dere sjønner sikkert hva jeg prøver å få fram?

8340862[/snapback]

 

Da er dere jo igang. Men husk at dere må være klar over reglene begge to, og forberedt på konsekvensene. Det høres jo ut som om du har gått med på en "regel" du ikke er komfortabel med. Og da kan det jo gå galt.

Lenke til kommentar

Ja da har dere kommet frem til at det er lov å rote mens dere har pause.

 

Min mening er at det ikke er lov, siden dere fremdeles er sammen men bare ikke treffes.

 

Tror alle har godt av en pause, jeg merker hvor fint jeg har det nå som dama er borte i 3uker. Joda savner henne med litt godt å kunne gjøre som man selv vil også. Men nå bor jo vi sammen så vi ser hverandre 24/7 nesten (minus noen timer jobb og trening osv).

 

Tror tingen er å ikke presse henne for mye. Selv om du har lyst, ikke send masse sms. Ikke send den godtnatt melding. Bare la hu få litt fred. Hu trenger tid til å tenke, og det er din oppgave å gi henne det.

Lenke til kommentar

Vis det er at hun er kanskje deprimert kan jo hun få seg til søke støtte osv fra deg, men hadde hun vært litt nøyere med å forklare saken, greit at mora og faren skiller seg, og lillesøstra må taes hånd om, men det er faktisk ikke dama di sitt problem at dem skilles, så det mor og far til lillesøstra som må støtte der, ikke minst kjæresten din, men for å hjelpe henne litt mer så skal du støtte henne. Noen også liker være litt alene fra partern, men det er ikke pause, det er mer tid for seg selv spør du meg.

Lenke til kommentar

Det der ender garantert i problemer, snakk med hu om at du ikke er komfortabel med regelen så fort som mulig om du ikke vil at hu skal rote med andre. For selv om hu sa at hu "bare spurte", så kommer hu til å gjøre det. Hvorfor ellers skulle hu ha spurt om det? Hvis dere skal ha pause, lag et sett med regler som du kan leve med.

Lenke til kommentar
Pause innebærer garantert at det er slutt.

 

Ikke helt enig. Men at det er noe problemer som bør løses opp i, eller at hu er lei er nok sant.

 

Har selv vært borti det med pause for noen år siden. Men det løste seg og vi er enda sammen (8år til sammen nå).

 

Men sjangsen er stor for at det er slutt, og spesielt når hu spør om det er greit å rote rundt med andre.

Min tanke er at hu har møtt en fyr som hu har blitt betatt av og har lyst til å finne ut om det virkelig er noe der. Men det er da bare noe jeg tror.

Lenke til kommentar

En pause er akkurat det dere bestemmer at det skal være. Det kan være så enkelt som at dere bare ikke er sammen eller prater sammen en stund, eller at hele forholdet settes på pause, og dere kan pule rundt så mye dere vil imens, også fortsette det senere som dere vil. Dette er noe du må avklare med kjæresten din.

Lenke til kommentar

Her kom det mange forskjelige svar :dontgetit:

 

Som darkness| å flere sier syns jeg det er litt rart at hun trenger tid, men likevell har tid til fest å sånn :ermm:

 

Men tror jeg lar henne få ett par uker før jeg tar en "status" prat med henne.

Så får vi smøre oss med tollmodighet å håpe på det beste i mellomtiden.

 

Vant i tillegg en hjertebamse på tivoli i dag som jeg ikke har bruk for nå:p

Får spare den til senere eller noe slikt, tror ikke det blir så bra å gi den til henne nå.

Lar henne få litt tid så får vi se hvordan det går :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...