Johann3s Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny elgitar, og trenger litt hjelp. Har sikla lenge etter Joe Satriani's Ibanez signaturmodell JS1000 BTB, men den blir litt dyr for meg, selv når jeg har et godt tilbud på litt under 11 000 + frakt fra England. Derfor hadde et littegranne billigere alternativ vært veldig greit, men problemet er at jeg ikke finner noe som kan måle seg. Synes Ibanez virker veldig greit, men andre ibanezer syns jeg er så skarpe i formen. (JS1000 er helt avrundet, og virker vanvittig deilig å ha på/spille på, se bilde: http://i57.photobucket.com/albums/g217/pho...00%20BTB/30.jpg ) Altså, det jeg er på jakt etter er en avrundet gitar (om ikke helt, så litt) med Floyd Rose, to humbuckere, og som går an å få i en fin farge (digger blått). De to humbuckerne har jeg tenkt å bytte ut med en DiMarzio PAF Joe i neck + en DiMarzio Mo'Joe i bridge (tilsvarende Satriani-modellene, bortsett fra bridgepickupen, som akkurat har kommet, og som ikke leveres som orginale pickuper på noen modell ennå) Prisklasse er fra ca 4-8000. Håper noen kan hjelpe meg /Johannes Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei!Jeg skal kjøpe meg ny elgitar, og trenger litt hjelp. Har sikla lenge etter Joe Satriani's Ibanez signaturmodell JS1000 BTB, men den blir litt dyr for meg, selv når jeg har et godt tilbud på litt under 11 000 + frakt fra England. Derfor hadde et littegranne billigere alternativ vært veldig greit, men problemet er at jeg ikke finner noe som kan måle seg. Synes Ibanez virker veldig greit, men andre ibanezer syns jeg er så skarpe i formen. (JS1000 er helt avrundet, og virker vanvittig deilig å ha på/spille på, se bilde: http://i57.photobucket.com/albums/g217/pho...00%20BTB/30.jpg ) Altså, det jeg er på jakt etter er en avrundet gitar (om ikke helt, så litt) med Floyd Rose, to humbuckere, og som går an å få i en fin farge (digger blått). De to humbuckerne har jeg tenkt å bytte ut med en DiMarzio PAF Joe i neck + en DiMarzio Mo'Joe i bridge (tilsvarende Satriani-modellene, bortsett fra bridgepickupen, som akkurat har kommet, og som ikke leveres som orginale pickuper på noen modell ennå) Prisklasse er fra ca 4-8000. Håper noen kan hjelpe meg /Johannes 8340489[/snapback] Hmm.. Vette jeg tror bare at du får de "skarpe" rg modellene med floyd rose da.. Jeg kan lete litt og si ifra hvis jeg kommer opp med noe. er det nødt til å være Ibanez da? Edit: du har jo Ibanez S serie da? Endret 12. april 2007 av Patrick1991 Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvilken type musikk spiller du?? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) det eneste jeg kan tenke meg som er like avrundet er den billigste Satriani-ibanezen som koster 10000,- plus oppkrav. Da kan man jo vurdere det andre valget ditt istedet for dette. http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=606 men den er i rød, og koster 2000+ fra ditt budsjett.. Er ikke så lett når gitaren skal være så avrundet.. ellers er jo de andre skarpe rg'ene et valg, men dog ikke avrunda. Edit: eller kanskje å importere den fra America hadde vært et valg.. koster 700 dollar på musiciansfriend.com 700.00 USD = 4,192.65 NOK 1 USD = 5.98950 NOK 1 NOK = 0.166959 USD (sykt liten dollar'en er for tiden.. bra for oss nordmenn det ) sjekka på xe.com 14 april 17.30 legge til moms på 1100 og frakt på kanskje 1000 kroner via Magnum.no. vet ikke hvor dyrt det er.. da har du den billigste signaturmodellen for rundt 6600 inkludert gebyrer og 25% moms.. regna ganske drøyt nå. er mulig man får det billigere, men ville forventa å gitt mer enn man hadde regnet seg frem til, med tanke på gebyrer og andre utgifter. har hørt tidligere at man kan å gange dollarprisen med 10, så får man gitaren til omtrent den prisen med alle gebyrer og utgifter.. Rett meg hvis det er noe i oppsettet med tanke på importering fra america som ikke stemmer.. (tenkte at siden du vurderte å importere fra england, at dette kunne være en mulighet) Endret 14. april 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå