Gå til innhold

Spillverket.no: Spillside for Den Lengste Reisen

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha en egen spillside i prisguiden for Den Lengste Reisen/The Longest Journey (altså forløperen til Drømmefall). Dette er både fordi det faktisk finnes tilgjengelig for kjøp (bl. a. på CDON), og fordi jeg etter å ha spilt den ferdig tenkte å skrive en omtale av det. Jeg har ikke så mange andre steder å legge ut omtaler enn her på Gamer.no. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr. dags dato går ikkje Gamer.no sin database lenger tilbake i tid enn til 2001 (året sida vart starta). Ut frå lista over utgjevingar er det eldste spelet frå februar 2001. Den lengste reisen kom så vidt eg hugser i 2000. Men det er sikkert ikkje noko problem å utvide databasa lenger tilbake i tid. Er fleire store spel som godt kunne vore lagt inn.

Eit par moglege problem med å leggje inn eldre spel kan vere 1) det kan vere vanskeleg å finne informasjon om dei, 2) Gamer.no har ikkje inne relevante artiklar ol. noko som fører til lite informasjon på sidene og 3) dette kan vere tidkrevande og andre ting har større prioritet.

Men i utgangspunktet syns eg det vil vere fint om eldre spel, som Den lengste reisen, kjem med i databasen.

Plomma2: Månadens omtale blir vel velt ut frå dei som er lagt inn under "erfaringer" for dei ulike spela. Så lenge Den lengste reisen ikkje har ei eiga side for dette kan han ikkje levere inn omtalen.

Lenke til kommentar

Har omtalen ferdig nå, venter på en gyllen anledning til å publisere. Om dere vil utvide så langt tilbake eller ikke er opp til dere, men kan dere idet minste legge til akkurat dette spillet? :)

En annen ting: Kan man bruke BBcode eller HTML i omtalene?

Lenke til kommentar
Hva blir det til? Får vi en spillside i overskuelig fremtid, eller ikke?

8414987[/snapback]

Jeg har ordnet dette nå, for denne gang. Men jeg håper ikke det kommer mange tilsvarende ønsker i fremtiden, for dette er noe vi helst ikke ønsker å bruke for mye tid på :-)

Lenke til kommentar

Greit, da skal jeg heller spille og omtale nyere spill heretter. :) Tusen takk skal du ha! Går det an å bruke HTML eller BBcode i omtalene?

Edit: Nevermind, fant ut at det gikk an å bruke HTML. Takk for innsatsen, jeg setter stor pris på det. :yes:

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Går det an å bruke HTML eller BBcode i omtalene?

8419227[/snapback]

Nei, det går ikke. Du kan selvsagt skrive inn HTML-koder, men det kommer ut som HTML-koder også - så det blir fjernet av redaksjonen før publisering.

Lenke til kommentar

Jeg skrev inn HTML-koder, og det fungerte ganske så fint. Fikk overskrifter og blokkjustering, det var det jeg ville. På forhåndsvisningen virket det fint i alle fall.

Dersom det ikke virker på den endelige versjonen, kan dere fikse overskriftene (jeg hadde et par overskrifter inne i omtalen) for å gjøre dem ekstra synlige? Store bokstaver og egen linje eller noe slikt? Rart hvis det virker på forhåndsvisningen, men ikke på det endelige resultatet. Det er litt misvisende, jeg hadde da såklart brukt andre "formateringer" for tekst jeg ville utheve.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Du hadde delvis rett i at HTML-kodene fungerte. Men det ble langt fra pent. Jeg forsøkte å kopiere ditt innhold i en ny lesererfaring, for å sjekke hvordan det ble i forhåndsvisning - men resultatet ble identisk.

Jeg klarte ikke å få til overskriftene slik du ønsket uten at resten av teksten blir ødelagt, så jeg lot de stå med store bokstaver i steden. Vi skal se om vi finner en standardløsning på dette. Det er viktig at leseromtalene ikke har ulikt design for hvert bidrag fordi folk bruker ulike koder for å formatere teksten.

Lenke til kommentar

Supert. :) Men det hadde vært greit med mulighet for å endre på omtalen. Jeg ser nå at en av overskriftene er GAMMELT, MEN KUNSNTERISK. Dette skal såklart være kunstnerisk, ikke kunsnterisk. I word-dokumentet jeg kopierte fra (laget den i Word først) er ikke dette feil. Har dere stokket om på noe, kanskje? (Mulig jeg har gjort det, men jeg skjønner ikke hvordan det skal ha gått til, ettersom det bare var copy-paste.) Uansett: Kunne dere vært så vennlige å rette det? :)

(Gjerne også de tre siste ordene i omtalen, som så litt rar ut i kursiv form, som du sier.)

Kanskje det hadde vært en idé, inntil videre, å opplyse der man legger inn omtalen at man ikke kan bruke HTML eller BBcode, med en liten notis at selv om det virker i forhåndsvisningen, vil det ikke gjøre det i det endelige resultatet.

Igjen, takk for innsatsen, jeg beklager all besværlighet jeg har påført dere.

Edit: Oj, en ting til jeg oppdaget:

Hadde jeg spilt spillet for syv år siden, så hadde jeg nok neppe hatt mange vonde ord å si om den.

Skal så klart være "si om det". Nå begynner jeg å føle meg dum her, jeg dobbeltsjekket og trippelsjekket omtalen før jeg la den ut. :blush:

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Supert. :) Men det hadde vært greit med mulighet for å endre på omtalen. Jeg ser nå at en av overskriftene er GAMMELT, MEN KUNSNTERISK. Dette skal såklart være kunstnerisk, ikke kunsnterisk.

Fikset. Min feil.

(Gjerne også de tre siste ordene i omtalen, som så litt rar ut i kursiv form, som du sier.)

Ok.

Kanskje det hadde vært en idé, inntil videre, å opplyse der man legger inn omtalen at man ikke kan bruke HTML eller BBcode, med en liten notis at selv om det virker i forhåndsvisningen, vil det ikke gjøre det i det endelige resultatet.

Ser ikke helt poenget, ettersom det man ser i forhåndsvisningen er det samme som kommer ut når det blir publisert. Så man ser med andre ord at det blir stygt før man sender det inn. Og vi kan uansett bare fjerne det for folk, det er ikke så mye jobb.

Hadde jeg spilt spillet for syv år siden, så hadde jeg nok neppe hatt mange vonde ord å si om den.

Skal så klart være "si om det". Nå begynner jeg å føle meg dum her, jeg dobbeltsjekket og trippelsjekket omtalen før jeg la den ut. :blush:

Greit, skal endre dette nå, men grammatikfeil i leseromtaler er ikke noe vi normalt sett tar oss tid til å endre på.

Stenger denne tråden, ettersom vi er ferdige med saken :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...