Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har en PC, gammel FS og ikke gjort noe med den. Plutselig sluttet den å virke, og nå starter den med en gang jeg setter inni strømkabelen. Viftene og alt går i 2-5 sekunder så piper den en gang og slår seg av. Det er ikke noe bilde på skjermen. Noen som har peil? Har testet: byttet om på alle minnebrikkene, byttet PSU, starte opp uten skjermkort. Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Uten at jeg er noe datakyndig.. Har hatt samme problem etter å ha byttet vifte, da var det kommet litt kjølepasta på cpuen.. Måtte bare tørke det vekk.. Så kanskje et CPU problem? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Ingen som har byttet vifte nei. Helt standard. Det skal jo være kjølepasta på CPUen : Endret 9. april 2007 av Ståle Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Høres ut som hovedkortet har takket for seg. "tørke av kjølepasta.." må vel være det værste rådet jeg har hørt på år og dag! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Høres ut som hovedkortet har takket for seg."tørke av kjølepasta.." må vel være det værste rådet jeg har hørt på år og dag! 8340246[/snapback] Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ja enig Får vel finne meg et nytt HK da.. hmm Socket A.. hmm Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Damn... pælma akkurat et socket A kort. Synd ellers hadde jeg sendt deg det for portoen. Kanskje noen andre som har et liggende ?... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Damn... pælma akkurat et socket A kort.Synd ellers hadde jeg sendt deg det for portoen. Kanskje noen andre som har et liggende ?... 8340285[/snapback] Sjekk gi bort tråden.! Jeg har kjøpt et oppsett allerede Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Høres ut som hovedkortet har takket for seg."tørke av kjølepasta.." må vel være det værste rådet jeg har hørt på år og dag! 8340246[/snapback] Formulerte meg vel temmelig unøyaktig.. Er jo midt på cpuen kjølepastaen skal være, jeg hadde fått kjølepasta utenfor denne plassen.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Høres ut som hovedkortet har takket for seg."tørke av kjølepasta.." må vel være det værste rådet jeg har hørt på år og dag! 8340246[/snapback] Formulerte meg vel temmelig unøyaktig.. Er jo midt på cpuen kjølepastaen skal være, jeg hadde fått kjølepasta utenfor denne plassen.. 8340314[/snapback] Haha. Enda bedre begrunnelser Kjølepasta skal ligge som et tynt lag over hele CPUen, ikke kun i midten. Og kjølepasta skal ikke gjøre skade om det ligger til og med litt utafor cpu. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Åja da så Ellers hadde CPUen din ikke levd så lenge den heller Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Damn... pælma akkurat et socket A kort.Synd ellers hadde jeg sendt deg det for portoen. Kanskje noen andre som har et liggende ?... 8340285[/snapback] Sjekk gi bort tråden.! Jeg har kjøpt et oppsett allerede 8340300[/snapback] Ja nettop Jeg sendte en PM til futtbucker (kanskje før deg til og med) menmen, bedre lykke neste gang sier nå jeg (til meg selv altså) Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ikke noe å si om det er Kjølepasta på hele CPU`en da skjønner du Men det er ikke noe særlig bra å få det på hovedkortet Lenke til kommentar
Tim Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 HEr har dere nok feil gutter og jenter. Skulle man være uheldig å få kjølepasta på pinnene på undersiden av prosessoren og deretter uvitende legge den ned i sokkelen vil man få store problemer! De som tør å si imot meg på dette kan jo prøve på sin egen maskin, deretter poste her og fortelle hvordan det gikk. Da er det nok flere som trenger nytt HK Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Tim: Det er da for fanken ingen som tar Kjølepasta på pinnene under CPU`en da veit du. Hjælpes. Er det lov til å værra dum da? Endret 9. april 2007 av wil Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Det er riktig. Men denne maskinen har ikke CPU vært oppe av socket'en på flere år. Jeg tok riktignok av kjøleren for å se om CPU hadde smeltet, men det hadde den ikke. (Da det var et tykt lag, sånn 3cm over hele kabinett gulvet ) Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Høres ut som hovedkortet har takket for seg."tørke av kjølepasta.." må vel være det værste rådet jeg har hørt på år og dag! 8340246[/snapback] Formulerte meg vel temmelig unøyaktig.. Er jo midt på cpuen kjølepastaen skal være, jeg hadde fått kjølepasta utenfor denne plassen.. 8340314[/snapback] Haha. Enda bedre begrunnelser Kjølepasta skal ligge som et tynt lag over hele CPUen, ikke kun i midten. Og kjølepasta skal ikke gjøre skade om det ligger til og med litt utafor cpu. 8340332[/snapback] Jeg elsker lukten av nederlag... Da er jeg litt forvirret.. Hvorfor i all verden ville den ikke boote da .. Men men, samme det.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Damn... pælma akkurat et socket A kort.Synd ellers hadde jeg sendt deg det for portoen. Kanskje noen andre som har et liggende ?... 8340285[/snapback] Sjekk gi bort tråden.! Jeg har kjøpt et oppsett allerede 8340300[/snapback] Ja nettop Jeg sendte en PM til futtbucker (kanskje før deg til og med) menmen, bedre lykke neste gang sier nå jeg (til meg selv altså) 8340347[/snapback] Hell NO Jeg betaler han for det oppsettet jeg da. Du har vel allerede fått et 939 kort? - Isåfall slutt å klag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå