Izex Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Intel plays dirty : DOZENS OF UK SYSTEM INTEGRATORS and major distributors have received a mass mailing from Intel alleging problems with warranties on AMD CPUs and motherboards, thermal failures, and problems with Via chipsets and operating systems... Utklipp http://warp2search.com Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 dett blir for teit av Intel å gjøre, viser vel bare at de mister grepet. Hadde egentlig oppfattet Intel som en seriøs bedrift, men dette ødelegger alt, dette er jo en slags absoulutt siste utvei for et firma i virkelig nød, men ser jo ikke akkurat ut som om Intel sliter noe svært for tiden Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Direkte idiotisk er det her! Sånt kan føre til store søksmål mot Intel for feilaktig informasjon om AMD. Jeg ser ærlig talt ikke poenget med å gjøre noe sånt! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hele artikkelen er her, kanskje lurt å lese mer enn ingressen? :smile: Forøvrig er det jo mye sannheter i det, men det er jo litt "dirty" av Intel ja Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 argh, hater engelske nettaviser... stykker opp sakene sine altfor mye... maks 3 linjer per avsnitt... *moving slowly towards pjatt* Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg for min del kjøper AMD fordi det rett og slett er bra, vet at det funker og er trofast kunde, det kan også være endel billigere med AMD. En ting til med Intel er jo alle de forskjellige typene og socket ditt og datt og boxed version, det gjør det vanskeligere for begynner byggere å finne fram og få riktige komponenter...vil med det påstå at AMD også er mere byggevennlig. Vet at en eldre AMD serie hadde svak cpu rett og slett på den måten at den brakk ved litt hard vifte montering, men det var ingen problemer da å få garanti og ny CPU i posten fordi de visste om at den var lett å "feil montere" så man ser jo lett hvem som er seriøs av de to konkurentene. Håper Intel minster "monopolet" sitt, det er ikke "fair game" å drive som dem uansett. _________________ Venter på noe Epox EP-8RDA+ AMD XP2400 TwinMos 3200DDR 512MB Creative Audigy 2 Gainward GF3 TI500 MS Intellimouse Explorer 3.0 Alu funnel 60-92mm Titan alu vifte 92mm [ Denne Melding var redigert av: Izex på 2002-12-17 18:06 ] Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Gleder meg til K8, eller Hammer serien jeg. Da blir det vei i vellinga skal du se :smile: *Ser for meg Doom3 med 100FPS stabilt* :razz: Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Ser ikke hva som er sååååå galt med dette. De "påpeker" bare hva som er bedre med deres CPUer/Chipset. Nå er det ikke sikkert at alt dette stemmer 100% da, men det er ikke uvanlig at firma sier at deres produkt er bedre enn det konkurenten har. Jeg synes Intel har rett i mye av det de sier bl.a: "It lists lower heat production and better thermal engineering for Intel chips, better quality fans and heatsinks, and processors which shut down "rather than go into thermal meltdown"." Ikke ALLE AMD hovedkort har støtte for dette. "The Intel email also claims there are more OS and peripheral failures with Via chipsets rather than Intel chipsets, and that fans on Via boards cause "failure and noise"." Dette stemmer godt med det jeg har opplevd. Har satt opp ca. 10 PCer med Abit KT7 (tror det var det navnet) hovedkort. På ALLE kortene har chipset-viften gått i stykker etter ca. 7-8 mnd. Dette kan sikkert også hende på P4-hovedkort, men har ikke Intels hovedkort passiv kjøling (er ikke helt sikker)? - AMD selger også boxed og "tray" CPUer. Det er bare ikke alle butikkene som tar inn "tray". - Det er ikke meningen at nettbuttiker skal selge OEM Pentium 4 CPUer (tror jeg). - JEG synes det er mye enklere for forbrukere å kjøpe en Boxed CPU. Her får du med en veldig bra vifte. Jeg har ikke noe problem med Athlon CPUer (bortsett fra at de tåler lite og at de har en dårlig løsning for HSFer). Det jeg HAR problemer med er VIA Chipset... De suger geitenøtter. Håper nForce2 blir bra. Før alle flamer meg som AMD hater... Jeg har selv en AMD AthlonXP 1800+ og et MSI K7T Turbo hovedkort. Ja, en ting til; det er ikke enkelt å reklamere på en CPU med skadd kjerne. Du har ødelagt den selv. Dermed har du IKKE rett på en ny CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå