rousp Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal reinst. XP på en datamaskin (stasjonær om det har noe å si). Men datamaskinen godtar ikke oppstarts cden. Cden fungerer på andre datamaskiner. CD-ROM står som primer boot. Prøver jeg å sette i en knoppix cd booter den fra cden men får problemer omtrent midt i oppstarten. Det som skjer med XP cden i er rett og slett ingenting.. Dataen oppfører seg som om det ikke står noe inst. cd i CD-ROMet i det heletatt.. Noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har du prøvd å trykke F8 under oppstart? (tror det er F8, uansett så står det under oppstart!) Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Feil på cd-stasjonen? Om du booter opp i Windows, klarer du da å lese fra cd'en i explorer? Klarer du å lese andre cd'er mens du står i Windows? Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 F8? Hva hjelper det for? Nei har ikke prøvd det. Ja, får lest denne cden, og andre cder i explorer. Cden fungerer som oppstarts cd helt perfekt på andre datamaskiner også. Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Stod ingenting om F8 under oppstart. Prøvde å trykke det, men skjedde ingenting da heller. Kan trykke delete for å komme i BIOS og F11 for å komme til boot menu.. Prøvd begge deler, men den vil fortsatt ikke boote fra XP cden. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 F11 var det vist! Boot menu! For å klare å boote fra xp cd'n slik at reinstallasjonen starter. Har selv et problem, med å starte reinstall fra cd, fordi min oppdaterte xp på maskinen er "nyere" enn min xp cd- så jeg må tappe F11 med cd'n i under oppstart når jeg reinstallerer! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Får du opp en melding: "Trykk en tast for å starte fra CD-Rom'en?" Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Får ikke noe om å trykke en tast for å boote fra CD nei.. Trenger heller ikke å trykke noe for å boote knoppix cden. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Sitter liksom med en følelse at det kan være selve cd-stasjonen som er problemet. Har du mulighet til å teste en annen cd-stasjon? Er jumperne riktig satt, med tanke på master/slave? Er det en IDE eller SATA stasjon? Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Sånn lang bred kontakt.. Det er vel IDE? Kan sjekke jumpere ja.. Hvordan skal den stå? Hadde en annen stasjon liggende, prøvde den og da viste det seg at den var ødelagt Ville ikke åpne.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Kommer det opp noen sånt som: "non-emulation booting" eller lignende når plata står i? Jeg får opp noe sånt på et par pc'r her om jeg bruker ei XP sp2 plate.. men derimot om jeg bruker xp uten noen sp så får jeg beskjed om å tykke en tast for å fortsette. Endret 9. april 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Får ikke opp noe som helst.. Bare booter rett fra HD.. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Prøv følgende: Gå inn i BIOS under oppstart. Når du er vel inne fjerner du ikke harddiskene fra der de skal "finnes" (altså HD-informasjon osv.), men du fjerner de fra boot-listen. Fjern alle harddisker dersom du har fler. Sett 1. boot device til CD'en Nå skal de komme frem når du booter maskinen, men de skal ikke forsøke å bootes. Da skal du kunne benytte CD-ROM. Når du har fått installert må du inn igjen i BIOS og legge til HD'er igjen. mvh Escariot Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Skal prøve nå escariot.. Står jumper i cd-ROMet.. Men får den ikke ut så kan ikke se på hvilken plass. I BIOS er cd-ROM satt som 1 master Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Dette skjedde da: Skriver inn de siste linjene fra boot sekvensen: Verifying DMI Pool Data ............ Boot from CD : Og der blir den stående.. I sted begynte den på vanlig HD oppstart herfra.. Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har nå prøvd med cdromet til en kompis.. Det hjalp ikke.. Skal nå putte HD inn i hans data og prøve derfra Lenke til kommentar
rousp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Nå står jeg fast med at S-ATA driverne mine ligger på en diskett.. Og jeg har ingen diskett stasjon Noen som bor i Bergen sør og har diskettstasjon her? Om ikke blir det tur på Clas Ohlson imorgen tidlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå