Gå til innhold

Dårlig ytelse med Radeon 9700 PRO

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut mitt GF2 GTS med et Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO. 3DMark 2001-scoren hoppet fra 5500 til 12000, men ytelsen i spill er ikke blitt særlig bedre. Battlefield ligger i 30-50 fps med 1024x800 oppløsning, og i UT2003 ligger frameraten mellom 15 og 25 i 1280x1024. Instillingene for skjermkortet er standard (balanced).

Jeg prøvde først med driverene som fulgte med kortet, så prøvde jeg med nyeste drivere fra ATI.com (Catalyst 2.5), uten noe særlig forbedring.

Maskinen består forøvrig av:

- P4 1.6 @ 2.0

- 384MB PC2100 RAM

- MSI HK med Intel i845D og lydkort

- Kjører WinXP

Hadde vært topp om noen kunne hjelp meg her...

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja, nå vet ikke hvordan det er med 384MB ram, men jeg har ihvertfall for lite til Win XP pro, med mine 256MB. Win98SE krever ikke så mye ram, så det er ikke så dumt det han karen over sier :smile: Du finner ut om du har for lite hvis HDD'en jobber mye under diverse saker og ting.

Ellers kan du prøve å sette AGP aparture size til 64MB, hvis den står på 128/256 fra før.

Last ned nyeste chipset driver og BIOS som siste utvei.

Battlefield kan ha problemer med det innebygde lydkortet, søk litt i forumet om det. Du må nemlig skru av hardware sound eller w/e i DX..

EDIT: du har vel ikke solgt det GF2 kortet? hvor mye skal du ha for det? har fått tak i en p3 800mhz skjønner du uten skjermkort skjønner du :wink: Send meg en PM!

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-12-17 16:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...