Insanity Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal bytte ut mitt gamle socketA system. Skal ha hk, cpu, minne og harddisk. Har rimelig nytt kabinett med 350W strømforsyning og dvd-brenner. Vil ha det så billig som mulig, men legger på litt for å få høvelig ok system. Spiller nesten ikke, så onboard gpu holder foreløpig. Skulle gjerne hatt Intel C2D, men det blir for dyrt i denne omgang. Er lite oppdatert for tiden, så litt hjelp hadde vært fint. Her er hva jeg tenkte: ASRock ALiveNF6G-DVI AMD Athlon 64 X2 3600+ GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Lurer spesielt på minnet? Er det raskt nok, og vil jeg merke forskjell på 2x512 kontra 1x1024? Passer hk til cpu og minne? Er åpen for alternative forslag, men ikke spreng budsjettet for mye. Dette koster ca. 2500 tilsammen. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Sorry for bumpen, men er det noen som orker å se på dette i 2 minutter? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) ser veldig bra ut det der ja. Anngående minne, dual channel (2x 512 brikker som støtter det) skal ha god ytelse. Men jeg tror ikke du merker forskjell på det ene eller det andre. Endret 12. april 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Takk for svar! Hvis det ikke er merkbar forskjell så kjøper jeg bare 1x1GB i stedet da, er lettere å oppgradere da. Lenke til kommentar
Markus123 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Husk og sjekke at kabinettet er i formfaktor( eller hva det nå heter) micro-atx, samme som hovedkortet da. Ellers så det riktig bra ut Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg ville lagt mer penger i et hovedkort... Er ikke noe stor "fan" av AsRock. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg ville lagt mer penger i et hovedkort... Er ikke noe stor "fan" av AsRock. 8370378[/snapback] Hatt et slikt selv, fungerer utmerket. Ikke noe og utsette på det. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Har ikke sett noen dårlige erfaringer med Asrock. Fungerer sikkert bra nok til min bruk. M-atx kort passer til alle atx kabinetter gjør de ikke? Edit: Tror forresten jeg skal kjøpe dette hovedkortet istedet. Ramlet over et tips om det i en annen tråd, og lette opp en test av det. Viser seg å ha en del bedre grafikkytelse enn hovedkort basert på nforce 430 brikkesettet. Endret 12. april 2007 av Insanity Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har ikke sett noen dårlige erfaringer med Asrock. Fungerer sikkert bra nok til min bruk. M-atx kort passer til alle atx kabinetter gjør de ikke? Edit: Tror forresten jeg skal kjøpe dette hovedkortet istedet. Ramlet over et tips om det i en annen tråd, og lette opp en test av det. Viser seg å ha en del bedre grafikkytelse enn hovedkort basert på nforce 430 brikkesettet. 8372167[/snapback] Asus har gode hk, har elsket dem gjennom tidene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå