Gå til innhold

JVC GZ-MG77E Bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var å kjøpte meg et JVC GZ-MG77E videokamera med harddisk. I utgangspunktet ønsket jeg harddisk, siden jeg vil gjøre overføring osv enklere. Vet at bildekvaliteten blir litt dårligere, men er det veldig merkbart?

Jeg ble også annbegalt dette produktet på Lefdal, fremfor Panasonic sine, som jeg i utgangspunktet var på jakt etter. Er Panasonic sine kamera bedre, i prisklasen 5-7000,-? Etter å ha testet kamera i en times tid, var følelsen jeg satt igjen med blandet. Ikke fornøyd med kvaliteten ved filming inne (om kvelden), osv. Har dere noen forslag til meg? Bør jeg bytte inn det kamera i et Panasonic miniDV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg var å kjøpte meg et JVC GZ-MG77E videokamera med harddisk. I utgangspunktet ønsket jeg harddisk, siden jeg vil gjøre overføring osv enklere. Vet at bildekvaliteten blir litt dårligere, men er det veldig merkbart?

Jeg ble også annbegalt dette produktet på Lefdal, fremfor Panasonic sine, som jeg i utgangspunktet var på jakt etter. Er Panasonic sine kamera bedre, i prisklasen 5-7000,-? Etter å ha testet kamera i en times tid, var følelsen jeg satt igjen med blandet. Ikke fornøyd med kvaliteten ved filming inne (om kvelden), osv. Har dere noen forslag til meg? Bør jeg bytte inn det kamera i et Panasonic miniDV?

8339992[/snapback]

Du burde nok tatt turen til en fotobutikk eller noen som vet hva de snakker om. Av de tester jeg har sett av JVC sine harddiskkamera får de utelukkende dårlige testresultater. Av denne grunn selger de kanskje dårlig, og Lefdal prøver å selge ut for å forhindre et alt for stort restlager av disse. Panasonic sine DV kamera stiller i en helt annen klasse bildekvalitetsmessig, samt at harddisk er en heller dårlig løsning på mange områder. GS320 vil du nok bli mye mye mer fornøyd med.

Harddisk/DVD/Minnekort er ikke så mye enklere å overføre. I de fleste tilfeller må videoen da komprimeres før du kan redigere, og ikke bare tar det lang tid... det reduserer kvaliteten ytterligere når det skal komprimeres til f.eks. DVD på nytt.

Det er en grunn til at DV og andre kassettyper fortsatt foretrekkes i mer profesjonelle miljøer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal innom Japan Foto og FotoVideo i morgen for å forhøre meg litt. Lefdal sier at de bare gir tilbake 85% av kjøpesummen ved retur. I så tilfelle kommer jeg til å sitte meg på kassapparatet til de trykker ut den skuffen. Det er ikke holdbart, ihvettfall ikke når en av deres selgere annbefaler dette fremfor et Panasonic kamera. Vi får se i morgen.....

Tror jeg går for et Panasonic Panasonic HDC-SD1 tror jeg. Litt dyrere, men også litt "råere".

Hilsen Ronny

Lenke til kommentar

Alt er relativt, men har de påstått at dette JVC kameraet slår tilsvarende kamera fra Panasonic på bildekvalitet, så er det direkte feilinformasjon og da synes jeg du burde få tilbake hele kjøpesummen eller få det byttet i et annet kamera. Blir kanskje ord mot ord, men det er i såfall dårlig gjort og meget dårlig kundeservice om de påstår at du lyver.

Nei, ta en tur i ditt nærmiljø, og gå innom fotobutikkene der. De bør kunne gi deg et litt mer riktig svar.

Lenke til kommentar

Var innom Lefdal, og fikk pengene tilbake for kamera. Etter dette dro jeg til FotoVideo å kjøpte meg en Sony HDR-HC5E kamera. Dette skal være et bra kamera. Har ikke fått testet det enda, men satser på at dette blir bra, siden det ligger 2500,- over i pris, og at jeg gikk over på miniDV og full HD. Blir spennende å teste. Noen som har noen erfaringer med dette kamera eller?

Ronny

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...