Kealle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg har planer om å ta en del fag (VGS) til neste år. Som kjent får man en del stensiler, samt at man har en sekk med bøker, og det er her min idé starter. Jeg har gått til innkjøp av en Canon DR-1210C. Dette skal være en ganske rask scanner, med tilhørende arkmater. Planen er å scanne inn skolemateriellet, la oss ta historiefaget som eksempel. I slutten av hvert kapittel er det spørsmål, her må man svare på det viktigste fra hvert kapittel, og noen ganger er det slitsomt å lete rundt etter slike svar. Jeg vil da kunne søke rundt i materiellet, og finne svaret rimelig fort. I tillegg kan man enklere katalogisere tilleggspapirer man får av lærere osv, og selvsagt også kunne søke i disse. Å lage notater må også bli en lek, man kan kopiere og paste, og lage nøkkelordslister over en lav sko! Hva syntes dere om dette? Tror dere det er praktisk? Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det mest upraktiske med dette er nok at programmene som overfører bilder til tekst ikke alltid gjør dette helt korrekt, og du ender opp med skrivefeil, noe som gjør at det ikke er like lett å søke i det. Dette kommer selvsagt ann på hvilket program du bruker, men jeg har ihvertfall hatt slike erfaringer når jeg har prøvd. Eller så er kanskje meningen med spørsmålene på slutten av kapitlene at du skal kunne svare på de uten å lete i bøkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå