Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ip uten å reconnecte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-17 16:03, skrev bertie:

Ja det kan de.


Dvs. jeg kan se på hvor lenge jeg har vært connected på SMC Barricade-routeren min, og tiden starter på nytt når jeg får ny IP. Jeg har ikke merket dette selv om jeg har sittet på maskina når den har byttet ip.


bertie


 

fordi det ikke er du som er på internet men routern din...og den må reconnecte

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 09:41, skrev laaknor:

Er ikke mulig å få ny IP uten å reconnecte, men en router kan reconnecta i løpet av et sekund, uten at du merker det......




 

Det er merkbart på endel tjenester, men hvorfor bytter man IP? Det er da igrunn menigsløst og bytte denne uten noen spesiell grunn.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 09:45, skrev agvg:

Quote:


Den 2002-12-18 09:41, skrev laaknor:

Er ikke mulig å få ny IP uten å reconnecte, men en router kan reconnecta i løpet av et sekund, uten at du merker det......




 

Det er merkbart på endel tjenester, men hvorfor bytter man IP? Det er da igrunn menigsløst og bytte denne uten noen spesiell grunn.

 

på endel, ja.... men er ikke sikkert at man bruker IRC eller MSN eller er midt i en FTP tilkobling *akkurat* da.... er vel kanskje derfor den disconnecter.....

 

 

Telenor gir ut IP etter at man har brukt PPPoE for å logge seg på, og da er DHCP leaset gjerne på veldig kort tid..... Slik at flest mulig IP-adresser skal være ledig. Det betyr at sjansen for å få samme IP igjen er mindre enn ved andre leverandører som gjerne har noen timers lease-time.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 10:08, skrev laaknor:


Telenor gir ut IP etter at man har brukt PPPoE for å logge seg på, og da er DHCP leaset gjerne på veldig kort tid..... Slik at flest mulig IP-adresser skal være ledig. Det betyr at sjansen for å få samme IP igjen er mindre enn ved andre leverandører som gjerne har noen timers lease-time.



 

Noen timer?

Men det er jo fortsatt ikke noe poeng og ikke fornye med samme IP, de fleste normale DHCP-servere gir ikke ny IP bare fordi man fornyer den. Jeg har hatt samme IP siden Juli og den er fornyet ganske mange ganger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 10:13, skrev agvg:

Quote:


Den 2002-12-18 10:08, skrev laaknor:


Telenor gir ut IP etter at man har brukt PPPoE for å logge seg på, og da er DHCP leaset gjerne på veldig kort tid..... Slik at flest mulig IP-adresser skal være ledig. Det betyr at sjansen for å få samme IP igjen er mindre enn ved andre leverandører som gjerne har noen timers lease-time.



 

Noen timer?

Men det er jo fortsatt ikke noe poeng og ikke fornye med samme IP, de fleste normale DHCP-servere gir ikke ny IP bare fordi man fornyer den. Jeg har hatt samme IP siden Juli og den er fornyet ganske mange ganger.

 

 

Sørgelig enkelt; får du ipèn bannet på dc, dc++, irc... osv. er skifte av ip nødvendig for å omgå denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...