tehextinct Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hey, holder på å lage et gangske avansert nyhetsystem, det er ikke resultetet av copy/past, men har arbeid Lurer litt på hvordan koden skal settes sammen og slikt Post / Get? Liker best get. bruk av include? Ha alt i index.php bare include å lage index.php?visPost=2 el noe sånt? Bare Lurer TAKK FOR ALLE SVAR Endret 9. april 2007 av tehextinct Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 ? .. søk litt på forumet, så ser du at det er mange som har nesten de samme spørsmålene. Hvordan kan du "like" get bedre enn post? Og uansett er det POST man skal bruke når man sender sensitiv og mye informasjon. Hvordan bruk av include? Du bør jo ha litt mer enn 1 fil hvis du skal ha noe avanserte greier. Men det jeg holder på å mekke på nå, har to. 1: index.php som brukere ser nyheter med og 2: admin.php Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 okey takk, bare lurte, jeg mente jeg bruker GET slik at du skal vise nyhet 2 så bruker jeg get til å få id 2 fra url'en, eller skal jeg virkelig gjøre dette med post? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Nei det er riktig å bruke get til Trodde du mente når du skal legge til nyheter jeg Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Ja jeg bruker POST når jeg legger til nyheter på admin, men hvorfor ikke bruke get der og? Bruker post til å velge hvilken som skal endres,slettes, oprettes osv. Ja og hvorfor bruker man *.inc? el. *.inc.php er det for å vise at man includer kun denne filen? EDIT: Skal bort i dag så kommer ikke til å svare før i 18-20 tia Endret 9. april 2007 av tehextinct Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ja jeg bruker POST når jeg legger til nyheter på admin, men hvorfor ikke bruke get der og?Bruker post til å velge hvilken som skal endres,slettes, oprettes osv. Ja og hvorfor bruker man *.inc? el. *.inc.php er det for å vise at man includer kun denne filen? EDIT: Skal bort i dag så kommer ikke til å svare før i 18-20 tia 8339866[/snapback] Noe som vet noe om dette??? sry bump vis d er ulovelig eller noe sånt Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Grunnen til at post brukast framfor get i noen tilfelle er som følgjer: - Get leggast til urlen og maks lengde er 255 (?) bokstaver, passer dermed ikkje til lengre nyhets poster. - Informasjone er synlig så det passer ikkje ved logg inn skjemaer. *.inc og *.inc.php er meint som ein indikasjon på at fila skal inkluderest ja. Men dette er heilt opp til deg sjølv om du vil bruke. Sjølv bruker eg *.class.php, *.func.php og *.inc. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Prøv å lagre som .phps og se hva som skjer. Ofte vil php parseren vise kildekoden til fila med ulike farger på funksjoner, variabler osv. Tenkte bare å nevne det. Jeg bruker POST i alle <form></form> input og bruker GET når jeg genererer linker/dynamiske sider/...enkelte andre ting. ---edit--- Husk også det finnes 4 include funksjoner i php. include(filen) - paste filen her require(filen) - paste filen her eller dø include_once(filen) - paste filen her kun en gang i scriptet så vi ikke loader to like klasser to ganger for eksempel require_once(filen) - paste filen her kun en gang eller dø Endret 12. april 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå