PoleCat Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Har en HP Pavilion 7950, som har alle de originale komponentene, jeg har kun skiftet skjermkort og oppgradert til WinXP pro fra ME. Jeg vil ha meg en ny og raskere prosessor, men er usikker om denne vil fungere i min PC og hvordan jeg skal "installere" denne... Tenker (f.eks) på AMD Athlon XP 2400+??? Specs: HP Pavilion 7950 AMD Athlon 1,30 GHz Asus A7V-VM (spesiallaget for HP har jeg hørt...) Creative 3D Blaster Ti4600 256 MB SDRAM 40 + 80 GB HD Med det samme har jeg et annen spørsmål: Etter at jeg oppgraderte til XP, vil INGEN nye nVidia drivere fungere med skjermkortet mitt i f.eks FIFA 2003 og Need for Speed HP2. Får spille i cirka 10 sekunder, så blir skjermen sort og hopper tilbake til Windows eller jeg får en blåskjerm som sier noe som; "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" eller "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" Bruker nå 20.75 driveren som følgte med CD-en til skjermkortet, og med ALLE drivere etter denne versjonen klikker spill og feks 3DMark2001SE på samme måte... Any suggestions??? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Sjekk at driverne er til xp og ikke 2000 eller me! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Skjekk om du har noen "gule spørsmålstegn" i device manager. Du har nok en, eller flere IRQ-feil. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Har hatt samme feilmelding selv for en tid tilbake. Det er nok som andre her sier en irq-konflikt eller feil på den ene minnebrikken, hvis du har to av dem ? Det jeg ville sjekket først er hvilke enheter som deler irq, dvs nettverkskort, ISDN-kort, lydkort, skjermkort e.l. Hvis f.eks skjermkort deler irq med nettverkskort, vet jeg at det kan skape problemer. Det som jeg tror ble løsningen for mitt vedkommende var å gjøre om maskinen fra ACPI til Standard PC i kontrollpanel. På den måten får du kontroll med hvilken komponenter som bruker hvilken irq. Dette trenger ikke å være fasiten, men er kanskje verdt et forsøk. Ellers finnes det mange tråder her på forumet som omhandler "driver irql not less or equal". Lykke til ! [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-19 08:43 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå