VisualStudio Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg har nylig fått meg et 4CoreDual-VSTA hovedkort, og her om dagen, så fikk jeg trøbbel med aktivasjonen i windows, hvor det kom opp at jeg måtte aktivere windows før jeg logget på, vil du aktivere nå? jeg ttykket "ja", og ruten som kom: "windows er allerede aktivert" Ok, så jeg tenkte jeg skulle reparere XP, så jeg putter i CD'en går i BIOS og setter til "boot from CD room". Jeg må bare si at jeg har et tastatur fra saitek som lyser rødt under tastene. Jo, så restarter den, og kjører gjennom BIOS med lysende tastatur, noe som vil si at det funker. Etter BIOS kommer jo "trykk en tast for å starte opp fra CD-rom" jeg trykker, men ser at tastaturet ikke lyser lenger... Jeg prøvde vel de fleste metoder, og kommer til at rett etter BIOS, så slutter tastaturet å virke.. Jo, så jeg satt i harddisken min i pappa sin maskin, og installerte XP. Tar med meg harddisken opp, og setter den i min, men, når den kommer til "velkommen" kommer den samme jævla aktiveringsboksen. Og dere må ikke misforstå her nå: Det er ikke aktivasjonsboksen som er problemet, det er at tastaturet ikke funker etter BIOS fordi, jeg får jo nemlig ikke valgt om jeg vil aktivere eller ikke... Denne gangen er jo ikke XP aktivert, så om jeg hadde fått trykket "ja" hadde jo saken vært løst! Jeg vet at dette med aktivasjons greier ogsånn blir feil, fordi tidene i BIOS, er forskjellig på de to maskinene (ganske mye og ), men da får jeg heller reinstallere XP. Så om noen vet hvordan jeg skal få fikset dette med tastaturet(og musa), så si ifra PS: Tastaturet er ikke trådløst.. Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har du forsøkt å skifte USB port? Jeg har kjøpt ny PC med EVGA 680i hovedkort. Av en eller annen grunn er det noen av USB portene som ikke virker.Har vridd på hjernecellene en stund for å finne feilen. Kanskje er det BIOS relatert? Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Har du forsøkt å skifte USB port? Jeg har kjøpt ny PC med EVGA 680i hovedkort. Av en eller annen grunn er det noen av USB portene som ikke virker.Har vridd på hjernecellene en stund for å finne feilen. Kanskje er det BIOS relatert? 8341561[/snapback] Alle USB porter fungerer. Jeg fiklet desperat i BIOS en stund, og ikke skjønner jeg det, men når jeg satt "Enable quite fans" til "enabled" fungerte det? Men uansett, så er det løst nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå