Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med avspilling av filmer i Vista

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått meg ny PC, alt ser ut til å fungere som bare det, men da jeg skulle kose meg med en film på PCen min får jeg kun lyden opp.

Jeg har prøvd VLC og WindowsMediaPlayer og begge disse programmene fungerte på den forrige PCen, den hadde windows XP.

Noen som har hatt det samme problemet? Kan det være Vista sin feil at jeg ikke klarer å spille de av riktig? :S

Setter pris på all hjelp! :thumbup:

EDIT: Innstalerte de nye driverene til skjermkortet mitt, radeon mobility x1400,

Istedet for at det bare kom noe hvitt, så kommer det forskjellige typer farger, rødt/rosa etc. :S

Endret av oyvar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
K-lite er en ganske bra codec-pack som du bør prøve.

Og bruk Mediaplayer Classic istedet for vlc, mye bedre til avspilling av hd.

8347949[/snapback]

Ett problem med Classic er at Vista skifter modus fra Aero til basic, det funker, men akkurat den biten er litt irriterende. Dette med forbehold at de ikke har fikset dette i løpet av de 2 siste mnd.

Gomplayer fikk jeg vel heller ikke til å fungere bra i Vista, men det var på Vista Beta stadiet.

Jeg kan legge til at det er 64bit versjonen jeg bruker, mulig bildet er ett annet i 32bit versjonen

Lenke til kommentar
Da bør du nok installere fullversjonen av Vista. Jeg kjører GOM Player strøkent både på 32-bits og 64-bits Vista Ultimate  :)

8356834[/snapback]

Tror ikke den blit fullere enn den er, har Ultimate med betalt lisens og alt :) Som sagt, så har jeg ikke prøvd GOM siden jeg brukte Beta versjonen forrige høst.

Skal prøve den beta versjonen til generalen, modus skiftet har irritert meg litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...