Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drukner i artifacts


Anbefalte innlegg

PC'en min fra Komplett.no fyller 1 år snart, og jeg er redd for at den må feire den store dagen på reprasjonsbenken. Skjermen er fylt med blå, røde og gule prikker, og i spill får jeg "strekte linjer

 

Bildet er ikke fra min skjerm, men jeg har samme problem Større bilde her

 

post-126784-1176080636_thumb.jpg

 

Spec:

k8n diamond plus motherboard

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz

2g ram

nvidia gefore 7900gt

 

I starten kunne jeg bare se noen rare linjer i wow, men valgte å overse det, så kom det fram en gul prikk som blinket konstant i nedre del av skjermen... og nå er det helt skrekellig...

 

Gjort det jeg kan får å ordne opp, men til ingen nytte... rensket harddisken for støv med en trykklufts-pistol, installert ny grafikkort driver, prøvd med forskjellige skjermer... men til ingen nytte :(

 

Skal begynne å skrive min eksamensoppgave om 2 dager å jeg trenger en PC.. har ikke tid til å sende PC'en inn, og så vente på at de skal få diagnosert den, fixet den, og så sende den tilbake...

 

Noen som har en løsning?? (eventuelt en middlertidig løsning så jeg slipper å slrive eksamen samtidig som jeg ergrer meg over at Word er like fargerikt som himmelen på nyttårs aften)

 

Dersom det er et uløselig problem, vil PC'en bliytterligere skadet dersom jeg fortsetter å bruke den til jeg er ferdig med eksamen?

Endret av picori
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok skjermkortet som holder på å ta kvelden, og det eneste som hjelper mot det er å sende det inn der du kjøpte det fra (altså få det byttet hvis du har garanti enda). Tror nok det skal holde til du er ferdig med det du må ha gjort, men det som er sikkert er at det garantert ikke kommer til å bli noe bedre. Derfor er mitt tips: Lever inn korte, evnt. hele PC-en, og lån deg en annen PC. Eller du kan prøve å få lånt et annet skjermkort hvis noen du kjenner har et liggende. :)

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Deaktiverte grafikkortet via skjerminstillingene, kjørte det innebygde kortet istedet (i følge spesifikasjonene i det minste, men vifta på grafikkortet gikk fortsat så jeg er ikke sikker) men selv med det innebygde kortet hadde jeg fortsat same problem :cry:

Lenke til kommentar
Deaktiverte grafikkortet via skjerminstillingene, kjørte det innebygde kortet istedet (i følge spesifikasjonene i det minste, men vifta på grafikkortet gikk fortsat så jeg er ikke sikker) men selv med det innebygde kortet hadde jeg fortsat same problem :cry:

8339355[/snapback]

 

Du kjører vel fortsatt igjennom 7900GT kortet når du gjør det, for det hovedkortet har nemlig ikke noe innebygd skjermkort (har samme kortet selv)

 

Har du testet 3D-Mark 06 på kortet?, hvis ikke, last ned det å kjør den siste testen

"Deep Freeze", hvis denne klikker etter 40 sekunder (artifacts, blinkede skjermbilde),

så er skjermkortet ditt garantert ødelagt.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Kjørte akkurat 3dMark06.. Til tider nede i 0-1 fps...

Etter 22 sec i "Deep Freeze" ble alt sort (bortset fra de blinkende prikkene)

 

Prøvde å kjøre det en gang til siden jeg ikke fikk med meg de 2 første testene, men da skrudde PC'en seg av :thumbdown::no:

Lenke til kommentar

Har du overklokket?

 

Tydelig at det er skjermkortet ivertfall..

 

Men slikt får du jo garanti på, er bare å sende inn :)

 

EDIT: siden det skjedde med det innebygde kortet også, så er det jo HKet da??

 

*en liten OT, LOST coast, er det bare en sånn test greie? eller er det et helt "spill?"*

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Har du overklokket?

 

Tydelig at det er skjermkortet ivertfall..

 

Men slikt får du jo garanti på, er bare å sende inn :)

 

EDIT: siden det skjedde med det innebygde kortet også, så er det jo HKet da??

 

*en liten OT, LOST coast, er det bare en sånn test greie? eller er det et helt "spill?"*

8342735[/snapback]

 

Lost Coast er vel en test av HDR tror jeg :) Er et helt lite spill hvor de har forklaringer underveis om hvordan grafikken fungerer.

 

edit: HDR*

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Har du overklokket?

 

Tydelig at det er skjermkortet ivertfall..

 

Men slikt får du jo garanti på, er bare å sende inn :)

 

EDIT: siden det skjedde med det innebygde kortet også, så er det jo HKet da??

 

*en liten OT, LOST coast, er det bare en sånn test greie? eller er det et helt "spill?"*

8342735[/snapback]

 

Lost Coast er vel en test av HRD tror jeg :) Er et helt lite spill hvor de har forklaringer underveis om hvordan grafikken fungerer.

8343034[/snapback]

Åh, det var synd. Kunne blitt noe bra ut av det..

 

Til trådstarter: Har du kontaktet komplett?

 

Ta å søk om retur, slik at de får testet maskinvaren.

Lenke til kommentar
Kjørte akkurat 3dMark06.. Til tider nede i 0-1 fps...

Etter 22 sec i "Deep Freeze" ble alt sort (bortset fra de blinkende prikkene)

8342653[/snapback]

 

Regner med at det var under CPU-testene du fikk 0-1 fps,

dette er helt normalt, å skal være slik, er slik hos alle.

 

Er foresten mange som har problemer med 7900GT,

søk for eksempel på "7900GT artifacting" i google så finner du mye,

så er sannsynligvis skjermkortet ditt som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...