Gå til innhold

OK Oppgradering - Duger dette?

Anbefalte innlegg

Min gamle AMD Barton XP2600+ er rettogslett sliten og gammel nå for å si det slik, samme kan sies om mitt Asus A7N8X-E hovedkort :) Tiden har kommet, jeg skal oppgradere.

Jeg har vært en kjempe "nerd" før i tiden, men skal jeg være ærlig, nå kan jeg ikke en dritt om alt det nye som har kommet. Jeg har hjulpet mennesker i fortiden, derfor håpet jeg på at jeg kan få litt hjelp tilbake på dette gode forumet! :)

Som sagt, jeg har harddisk og slikt fra før av, skal bare ha ny cpu, hk, ram og gfx (må man skifte en ting, så må man skifte alle andre også vettu).

Har satt sammen dette:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600

HK: Asus P5N32-E SLI

GFX: Sapphire Radeon X1650XT

RAM: Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB

Bruksområet er forsovet ganske greit, jeg spiller ikke mye, men skal fortsatt spille litt, men er ikke ute etter FPS heller, har trossalt en Xbox 360. Skal kanskje bruke den litt til redigering og slikt, så derfor sikter jeg på Intel denne gangen. Men mest en normal desktop maskin.

Duger dette bra? Grunnen til at jeg ikke tok et "hardcore" grafikkort er som sagt pga. jeg har en Xbox 360, pluss at DirectX10 kortene er vel påvei inn i markedet, så derfor investerer jeg ikke masse penger i noe som kan byttes ut om tidlig stund uansett.

Angående PSU, jeg har en PSU i denne maskinen fra før av. Det er en Aspire 520w. Den leverer 12.70v eller noe på 12+, men ellers er den grei. Har en DVD-brenner, tre harddisker og 3 vifter (de går sakte), holder den?

Overklokking er likegyldig. Hovedkortet har vel noe auto greier, men hvorvidt det er noe å satse på vet jeg ikke..

Takker på forhånd for alle svar :)

Endret av echo221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min gamle AMD Barton XP2600+ er rettogslett sliten og gammel nå for å si det slik, samme kan sies om mitt Asus A7N8X-E hovedkort :) Tiden har kommet, jeg skal oppgradere.

Jeg har vært en kjempe "nerd" før i tiden, men skal jeg være ærlig, nå kan jeg ikke en dritt om alt det nye som har kommet. Jeg har hjulpet mennesker i fortiden, derfor håpet jeg på at jeg kan få litt hjelp tilbake på dette gode forumet! :)

Som sagt, jeg har harddisk og slikt fra før av, skal bare ha ny cpu, hk, ram og gfx (må man skifte en ting, så må man skifte alle andre også vettu).

Har satt sammen dette:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600

HK: Asus P5N32-E SLI

GFX: Sapphire Radeon X1650XT

RAM: Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB

Bruksområet er forsovet ganske greit, jeg spiller ikke mye, men skal fortsatt spille litt, men er ikke ute etter FPS heller, har trossalt en Xbox 360. Skal kanskje bruke den litt til redigering og slikt, så derfor sikter jeg på Intel denne gangen. Men mest en normal desktop maskin.

Duger dette bra? Grunnen til at jeg ikke tok et "hardcore" grafikkort er som sagt pga. jeg har en Xbox 360, pluss at DirectX10 kortene er vel påvei inn i markedet, så derfor investerer jeg ikke masse penger i noe som kan byttes ut om tidlig stund uansett.

Angående PSU, jeg har en PSU i denne maskinen fra før av. Det er en Aspire 520w. Den leverer 12.70v eller noe på 12+, men ellers er den grei. Har en DVD-brenner, tre harddisker og 3 vifter (de går sakte), holder den?

Overklokking er likegyldig. Hovedkortet har vel noe auto greier, men hvorvidt det er noe å satse på vet jeg ikke..

Takker på forhånd for alle svar :)

8339227[/snapback]

Ser greit ut( har ikke sjekka detaljer!), men du kunne kanskje klare deg med en E6400(som er en rå overklokker, om du skulle trenge litt mer ytelse en dag) som er billigere, så sparer du litt penger :thumbup: . Man trenger vel ikke en sprek sportsbil(E6600) om man bare skal i butikken for å kjøpe melk ;) . Tror vel også at du hadde klart deg bra med denne rammen også, ut fra de behovene du sier du har: https://prisguiden.no/product.php?product_id=19157

Og kanskje et billigere HK. Men velger du din konfigurasjon, så får du nok kraft under panseret. Det var mine synspunkter.

NB! Har ikke sett på ditt forslag til skjermkort, så har ingen kommentarer til det!

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Grunnen til at jeg har satt et såpass "høyt" krav er vel mest fordi jeg vil ha en PC som holder en stund, der hvor E6600 har 4MB L2 cache.

Angående overklokking, har hørt at hovedkortet er en jævel på å bli varm, så jeg tenkte jeg kanskje skulle legge det på hylla for en stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...