Gå til innhold

Oppgradering av prossessor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle bytte ut min AMD Athlon X2 4600+ prossessor med en annen AMD prossessor så jeg lurte på om hva jeg skal satse på.

tenker litt på å gå for 5000+, eller er det bedre å vente til 6000+ blir litt billigere?

topp pris er 2500 kr.

En siste ting, Jeg vet at AMD skal ha pris ras nå om ikke så alt for lenge.

EDIT: Skal ikke ha med kjøler/vifte har allerede.

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg tenkte jeg skulle bytte ut min AMD Athlon X2 4600+ prossessor med en annen AMD prossessor så jeg lurte på om hva jeg skal satse på.

tenker litt på å gå for 5000+, eller er det bedre å vente til 6000+ blir litt billigere?

topp pris er 2500 kr.

8338889[/snapback]

Vent på 6000+ du ;)

Lenke til kommentar

topp pris er 2500 kr.

8338889[/snapback]

kofør klokke du ikje bare 4600 opp til 5000+ istendfor å kaste penger ut av vinduet??

Lenke til kommentar

topp pris er 2500 kr.

8338889[/snapback]

kofør klokke du ikje bare 4600 opp til 5000+ istendfor å kaste penger ut av vinduet??

8339262[/snapback]

What he said. Er ikke rare klokken som skal til for å nå det nivået.

Lenke til kommentar

Den cpuen som gir mest for pengene vil nok være X2 5400+, men uansett så er ikke forskjellen så stor at du vil merke alt for mye i forhold til prisen. I slike tilfeller ville jeg nok selv tenkt på overklokking, sørg for en god kjøler du, så kan du nok presse den opp 400 - 600 MHz.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Men tror jeg går for 6000+ pga jeg kan ikke å klokke tør ikke å prøve på noe klokking på en ny pc.. Føler rett å slett ikke for å ta livet av enda en ny cpu... Men en liten guide for overklokking hadde da vært eksepsjonelt bra da :!:

Lenke til kommentar
Ja med de nye prisene er X2 6000+ et veldig godt kjøp. ;)

8370663[/snapback]

Enig der, men det finnes sannsynligvis langt bedre oppgraderinger for TS. Begynner av og til å lure på hvilket behov han har. Sitter han med det feteste skjermkortet slik at han ikke har nok CPU kraft til å dra det?

Tross alt er denne oppgraderingen ikke særlig stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...