Upsaker Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) God kveld. Sitter her å redigerer litt bilder, og tenkte jeg skulle dele disse med dere i bytte mot kritikk. Konstruktiv selvfølgelig Noe dere liker, eller ikke liker? Spytt ut! Endret 9. april 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Liker godt den helt oppe til høyre, blir et slags personlig bilde. Resten er kanskje litt vel presset sammen. Om du ser på forskjellige konsertbilder så er det mye mer luft i bildene Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Veldig pene og klare bilder. Men de to siste likte jeg ikke hva du har gjort med, mørket dem ned rundt og bildene syntes jeg ble litt for mørke Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om du ser på forskjellige konsertbilderså er det mye mer luft i bildene 8338795[/snapback] Hva annet enn Tone er det å ta bilde av på en Tone konsert? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om du ser på forskjellige konsertbilderså er det mye mer luft i bildene 8338795[/snapback] Hva annet enn Tone er det å ta bilde av på en Tone konsert? 8338802[/snapback] Har hun ikke et band? eller spiller hun alle instrument selv? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Mine favoritter er 2 og 5. Egentlig mest 2, men 5 også fordi der ser hun i kameraet. Det siste ble kjedelig, men tok det med fordi der ser hun også i kameraet. Har lagt på litt vignettering Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om du ser på forskjellige konsertbilderså er det mye mer luft i bildene 8338795[/snapback] Hva annet enn Tone er det å ta bilde av på en Tone konsert? 8338802[/snapback] det er jo tross allt på hafjell og litt av bakgrunnen hadde vel egentlig ikke ødelagt noe.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om du ser på forskjellige konsertbilderså er det mye mer luft i bildene 8338795[/snapback] Hva annet enn Tone er det å ta bilde av på en Tone konsert? 8338802[/snapback] det er jo tross allt på hafjell og litt av bakgrunnen hadde vel egentlig ikke ødelagt noe.. 8338829[/snapback] Var ment som en spøk *host* Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Om du ser på forskjellige konsertbilderså er det mye mer luft i bildene 8338795[/snapback] Hva annet enn Tone er det å ta bilde av på en Tone konsert? 8338802[/snapback] Har hun ikke et band? eller spiller hun alle instrument selv? 8338808[/snapback] Hun hadde med seg et band jo, men hvor mye får man plass til inni et 70-200 objektiv på 2-3 meters avstand? Dessuten sto det et hav av unger foran, så jeg kom ikke så langt fram Kunne helt sikkert hatt med mer bakgrunn, men det er derfor jeg syns 2'ern er fin. Der får man med andre ting i brillene Endret 9. april 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) For å være ærlig får jeg veldig lite konsertfølelse av disse bildene. Det er rett og slett nesten ingen ting i billedflaten som forteller oss at det er en konsert. I det første bildet skimter vi en mikrofon, i det andre er den ikke med. I de andre ser vi mikrofonen, men hvis ikke overskrifta på tråden hadde fortalt meg at det var konsert så ville jeg tenkt i helt andre baner. Greit nok at et er begrensa hva du får med i en 70-200. Men da du burde du kanskje valgt et annet objektiv. Jeg går ut fra at du 17-40 innen rekkevidde. Eller lett etter helt andre vinkler. Du kunne kanskje f.eks tatt deg en tur bak scena og forsøkt å skyte ut mot publikum. Beklager at jeg er så krass. Det er faktisk konstruktivt ment Mvh Tim Typo Endret 9. april 2007 av fototim Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Tips til trådstarter: Forandre tittel på post til "Portrettbilder av Tone Damli Aabergee" Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Skjønner hva du mener, men ejg regner med at du ser at det er en konsert på bilde 3, 4 og 5, men det var vel viktigere for meg å få bilder av ho, enn å få det til å se ut som det var en konsert. Det hadde kanskje blitt litt vanskelig uansett med skidress og lue Hadde meg 17-40 også, men jeg ville ikke ha bilder av bandet hennes Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hadde meg 17-40 også, men jeg ville ikke ha bilder av bandet hennes 8338923[/snapback] Det jeg skjønte, og hintet til en post over her et sted Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Skjønner hva du mener, men ejg regner med at du ser at det er en konsert på bilde 3, 4 og 5, men det var vel viktigere for meg å få bilder av ho, enn å få det til å se ut som det var en konsert. Det hadde kanskje blitt litt vanskelig uansett med skidress og lue Hadde meg 17-40 også, men jeg ville ikke ha bilder av bandet hennes 8338923[/snapback] Beklager, men nei Bilde 3, 4 og 5 blir "skijente som prater i mikrofon" for meg. Det er faktisk sant. Nå hører det kanskje med å si at Tone ikke akkurat er av de jeg har mest forhold til. Jeg er mer blues i mørke kjellerlokaler typen. Altså oldis Hadde lyset vært anderledes så ville det nok ha fungert anderledes. Men nettopp det stiller ekstra krav for at vi skal se sammenhengen. Konsertbilder handler om å fortelle en historie. Når ikke lyset forteller den for oss, så må vi finne andre måter å formidle det samme på. Mvh Tim Typo Endret 9. april 2007 av fototim Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hadde meg 17-40 også, men jeg ville ikke ha bilder av bandet hennes 8338923[/snapback] Det jeg skjønte, og hintet til en post over her et sted 8338945[/snapback] Det er vel ikke uvanlig det vel? :!: Endret 9. april 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hadde meg 17-40 også, men jeg ville ikke ha bilder av bandet hennes 8338923[/snapback] Det jeg skjønte, og hintet til en post over her et sted 8338945[/snapback] Det er vel ikke uvanlig det vel? :!: 8338951[/snapback] Nei, kan ikke si musikken er noe man hører etter heller Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jurgis fiks overskriften, dette har ikke noen verdens ting med portrettbilder å gjøre. Portrett er når en person er modell for deg å du komuniserer med denne personen. Ikke når du knipser bilder av en popstjerne på konsert. Til å være konsertbilder, synes jeg det var lite interesante bilder. For å være ærlig kan strengt tatt enhver som kan trykke ned utløseren ta slike bilder. Du burde laget noe mer interesant, og vidvinkelen hadde helt klart hvert et MYE bedre valg til å ta bilder fra din posisjon. Den beste betegnelsen på de bildene du har gjort er vel papparazzi bilder, du har egentlig bare knipset nærbilder av en kjent person, og på scenen atpåtill ser ikke helt verdien i det, hvis man ikke er journalist i Se og Hør. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Mine favoritter er 2 og 5.Egentlig mest 2, men 5 også fordi der ser hun i kameraet. Det siste ble kjedelig, men tok det med fordi der ser hun også i kameraet. Har lagt på litt vignettering 8338825[/snapback] Enig med deg jeg. Utrolig bra kvalitet på bildene, skarpe og klare. Hvilket kamera har du brukt? Og selvfølgelig, utrolig søt jente.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Canon 20D med 70-200 2.8 som i signaturen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå