Gå til innhold

Cerwin vega clsc-10

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg høyttalere på mitt bitte lille gutterom (7m2) og har til slutt kommet fram til cerwin vega clsc-10, har både kikka på blant anna:dynavoice, proson, psb+mange mange cerwin vega sorter. Har til og med tenkt på 15 tommere på det lille rommet. Men til slutt endte jeg opp med clsc-10 brukt + Peavey cs-800 Pa forsterker (2x240watt rms i 8ohm) + NAD 3020b forforsterker (4x25watt i 8ohm)

Blir son cirka 4-5 tusen for de anlegget der.

-Blir det en bra deal?

-Vil jeg få nok bass og trykk?

-Går forsterkeren bra til de høyttalerene?

-Burde jeg velge andre høyttalere (eventuelt større)?

Og hvilke kabler bør jeg bruke, og hvilke spikes? (heldst noe på interconnect.no) link?

???

Endret av dust123456
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje 3 tården du lager om akkurat dette.

For si det samme som jeg har gjort i de andre.

Det er ett helt idiotisk opplegg!

Du skal ha 15" i ett 7m2 rom!! Det minner meg litt om han som puttet jetmotorene til ett herkulesfly på sin cadilac. Det går aldri bra!!

Du vil nok ikke få så bra trøkk som med andre og med det mener jeg mindre høyttalere. Det er ikke bare snakk om størrelsen. Høyttalerene må også ha ett rom å jobbe med. Skjønner ikke at du lager en tråd til som dette når du stort sett for det samme svaret overalt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710081&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=722301&hl=

For å svarte på spørsmålene dine:

-Nei

-Nei, de høyttalerene er begregne på mye større rom så du vill ikke kunne utnytte dem fult ut.

-Ja, andre høyttalere, men ikke større

-Ja du burde ha spikes. Det forbedrer bassgjengivelsen.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Skjønner faen meg ikke hva du skal med et par 10" CW på det lille rommet ditt. 7m2 er ikke særlig stort, og med det anlegget ditt blir det hvertfall ikke større.

Peavey forsterkere er vel og ment som gitar forsterkere ? Ikke hørt noe om det som "HIFI" forsterkere, samme som GnoMIz sier.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke kjøpt det "skrotet" der. For du kommer ikke til å få særlig klar og god lyd av det.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke kjøpt det "skrotet" der. For du kommer ikke til å få særlig klar og god lyd av det.

8351983[/snapback]

Bassen vil nok også være ganske sturrselig også vil jeg tro. 10" trenger nok litt mere luft rundt seg enn hva man for av ett rom på 7m2

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å si det slik, så hadde jeg høyttalere med 10" på et 20kvm stort rom, noe som er en del større enn ditt på 7kvm. Og jeg synes ikke de bør brukes på et så lite rom, du vil bli skuffet. Som sagt så er det ikke størrelsen på elementene som avgjør, noe som jeg har fått inntrykk av at du tror.

Du bør finne deg mindre høyttalere med 6,5" eller maks 8" basselement hvis du absolutt skal ha så stort så mulig. Men som sagt igjen, ikke undervurder elementstørrelsen. Fatter'n har for eksempel et par patos lyric 301 med 6,5" bass/mellomtone element på en stue på nesten 40kvm og det dunker bra når man drar på med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...