Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen; Unmountable_boot_volume. :(

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har oppstått et litt kjedelig problem her, spesielt siden jeg var midt oppi et lan her med noen kompiser. =)

Du ser det at det hele begynte med at jeg fikk denne bluescreenen; UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, og siden det ikke var første gang jeg har opplevd en bluescreen (snarere tvert imot) så tok jeg det hele med ro i tro om at jeg kunne fikse det med litt enkel søking på internett.

Så jeg søkte...

Til slutt fant jeg et par innlegg på et forum hvor de sa det var ingen annen muighet enn å formatere, med en del bitterhet tok jeg til meg dette og formaterte, re-instalerte windows og det havet med drivere og det tullet der. Det var det, PC i tipp topp stand. Fornøyd går jeg i gang med WoW ( :!: ) men midt i det hele stopper alt og den ´gode´ gamle blue-screenen kommer opp igjen.

Og nå kommer altså den samme blue-screenen opp igjen hver gang midt i loadingen av Windows XP Pro.

Altså, det å formatere hjelper tydeligvis lite, og tanken ved at jeg mistet alle di filene til ingen nytte er sur altså. Har prøvd å endre på bios oppsettet, load fail-safe options, blåse i ram-brikkene som en annen sa her på diskusjon.no, omplassere HD, omplassere RAMen.

Noen som har noen forslag? Om det var litt lite informasjon her så skal jeg prøve å legge til det dere spør om.

Takker for all hjelp, begynner å bli desperat.

Hilsen,

tretoen ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal vel ikke se bort fra at disken din er defekt. Evt. diskkontrolleren. Det er jo en grunn til at du fikk Unmountable_boot_volume i første omgang, og den mest nærliggende feilen er feil med disken selv. Min erfaring er at defekt disk den vanligste feilen.

Det er litt sent å si dette nå, men det du kunne gjort (før du formaterte) var å koble opp disken som en "slave2 eller via et eksternt adapter og så forsøkt å kopiere ut data du vil ta vare på, for så å evt. forsøke en formatering/re-installasjon.

Siden du valge å formatere regner jeg med at du anså at du kunne leve uten dataene på disken. I tilfeller der man absolutt ikke tåler å miste data bør man forsøke minst mulig på egenhånd og sende disken til et firma som driver med data recovery. Det forutsetter dog at du er villig til å bla opp et 5 sifret beløp.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Har du kjørt en grundig sjekk av disken? Sjekk også eventloggen og se etter diskfeil der.

8338937[/snapback]

Nå vett jeg ikke helt hva en ´eventlogg´ er ;) , men disken funker den altså. Er kun 2mnder gammel også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...