Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WebCamet og Hovedkortet mitt er ikke venner mer :(

Anbefalte innlegg

Hei. Har et bittelite problem her. Problemet er som følger. I lengre tid har jeg hatt problemer med at Mercury og Windows 2000 og mitt Logitech QuickCam Sphere MP WebCam ikke var venner. Derimot så fungerte alt fint med Windows XP + Mercury + Logitech QuickCam Sphere MP fint. Den samme kombinasjonen fungerer også med Vista. Som jeg kjører i Dualboot med Windows 2000 nå. Så i går var det vel så bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Det gikk greit å kjøre få bilde med Windows 2000 og Logitech QuickCam Sphere MP og MSN Messenger 6.2, men altså ikke med Mercury. Prøvde WebCamet på laptopen min som har samme Mercury versjon og Windows 2000 den også. Der fungerte alt fint. Jaja tenkte jeg.

Så jeg prøver litt til. Jeg satte USB Pluggen til WebCamet i USB PCI kortet som jeg har i maskina uten forandring. Vel, vel tenkte jeg. I dag var det vel fikk jeg tips om at jeg kanskje kunne oppdatere Skjermdriver og WebCam drivern. Var litt spektisk til å oppdatere Skjermkortdriver (Som er et ATi PowerColor 1950PRO Extreme Edition 512 MB). Pga at 7.1 Drivern ikke var venner med Windows 2000. Men 7.2 Driver gikk fint å installere. Når så alt er gjort så får jeg tilslutt bilde i Mercury og alt ser fint ut. Måtte bare gjøre om på noen instillinger så ble det bra. Men når jeg satt USB Pluggen i Hovedkortet igjen så kommer det ikke noe bilde igjen. Prøvde det samme i sta nå og da fikk jeg flimring på WebCam bilde når jeg starta WebCam programmet. Svart skjerm med litt flimring.

Så nå har jeg satt USB Pluggen til WebCamet tilbake i PCI USB Kortet igjen og da fungerer alt.

Tenkte kanskje at det var noe galt med USB utgangene på Hovedkortet så jeg kobla til Ipoden min først, på en kabel. Det fungerte. Så kobla jeg Mobilen min på en annen kabel det fungerte også.

Så da lurer jeg på. Hva i all verden er feil. Har riktignok den nyeste drivern til WebCamet. Skulle jeg kanskje ha degradert drivern litt til den drivern som kom før den nyeste? Har ikke annledning til å gjøre det nå.

Jeg tror problemet ligger i en driver i Windows 2000. For det fungerte fint når jeg hadde WebCamet kobla til Hovedkortet i går kveld når jeg brukte Windows Vista. Da satt jeg med WebCamet på ganske lenge å chatta.

Noen som har en løsning på problemet eller?

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...