olekro Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei. Jeg har et problem som jeg ikke klarer å finne ut av, og som jeg ikke har funnet svar på i noen andre innlegg. Jeg har en Pioneer DVD-spiller med digital utgang (optisk) som er koblet sammen med en Sony forsterker. Problemet som har oppstått i den senere tid er at lyden sporadisk faller ut i ca. 1 sekund. Dette skjer typisk en gang per 10-15.min. Nokså irriterende når man ser en film eller hører på en CD. Lyden er for øvrig helt topp. Den lille perioden lydbruddet forekommer viser forsterkerens display at den har mistet kontakten med lydkilden på samme måte som om man slår av forsterkeren. Jeg har selv undersøkt/gjort følgende for å forsøke å finne ut av hva som er årsaken til problemet: - Byttet optisk kabel. - Gjort ren begge ut/inn-gangene. - Kontrollert at lyden ikke hakker ved bruk av analog lydoverføring. - Resatt alle innstillinger på DVD-spilleren for lyd ut. Håpet mitt er da at noen sitter med kunnskaper om hva mer jeg kan gjøre, eller om jeg må bite i det sure eplet og levere DVD-spilleren til service. Ulempen er jo naturligvis at jeg ikke vet om det er DVD-spilleren eller forsterkeren som er problemet, så jeg må kanskje finne en alternativ lydkilde som har digital utgang for å få avklart hvilken av boksene som er årsaken til problemet. Mvh Ole Kristian Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ja, se om du kan låne en dvd/cdspiller med optisk utgang å sjekk. For det høres ut som om det kan være der problemet ligger. Det også være at det er D/A'en i forsterkeren som ikke fungerer som den skal. Lenke til kommentar
olekro Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har nå fått testa med en Playstation med optisk utgang, og problemet eksisterer ikke ved bruk av den. Dermed er problemet redusert til at det er noe med selve DVD-spilleren. Da er det vel sannsynligvis bare å levere den til service... :/ -- Ole Kristian Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ja det virker som om det er noe galt med DVDspilleren da ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå