Gå til innhold

Liker du dansing?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ah. En tråd for meg=) Jeg elsker å danse=D Har danset i 11 år nå, dette året blir mitt 12. Jeg danser jazz og klassisk fast, men har veldig lyst til å melde meg på kurs for å lære hip-hop, moderne dans osv. Det er ikke slike kurs her jeg bor, sånn alt for ofte, så det blir nok til at jeg drar til Bergen. Har ei venninne som har prøvd seg på endel dansekurs der, så til du som spurte om dansekurs i Bergen: Det finnes veldig mange, både pardans og jazz, hip-hop mm., du må bare lete. ;):p

Jeg liker veldig godt pardans også, men det er ikke så mye av det her jeg bor, tror jeg. :hmm: Vet det er noen kurs i ny og ne, da. Har prøvd meg på div. typer "gammeldans", swing, polka, halling mm., men er ikke særlig flink i noen av dem, pga. mangel på ordentlig trening.

Noe annet jeg har lyst til å prøve meg på, er stepping. :) Noen som har noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar

Aldri vært så begeistra for dans, særlig ikke alt det vi ble påtvunget på skolen, men jeg lærte vals og reinlender da jeg var liten, og det har hengt igjen som brukbare danser. Bare sjansen til å danse de er heller liten.

 

Har ikke vært på noen fester eller sammenkomster hvor folk faktisk har spilt musikk man kan danse vals eller reinlender til, så det har blitt pent lite dansing. Dansa med ei venninne da jeg var liten og lærte det, samt litt med søss for noen (les 6-7) år siden, men sånn utover det har det blitt lite med.

Vært på danseshow for å se venninner og søstre opptre og slikt, men nei.

Det eneste fengende har vært klassisk dans og slikt.

 

Misforstå meg rett, jeg liker f.eks. dansefilmer som Footloose og Dirty Dancing, lettere bergtatt av hvordan de danser der på skjermen, men sånn irl så blir det liksom ikke det samme. Liksom ikke helt my drift.

 

Og er det noe jeg er lei av, må det være swing og latinsk dans.

Alle danser det, hele tida, og vi ble tvunget til å danse det fra barneskolen til vgs. Jeg er glad jeg ikke har gym lenger.

 

Hmm, og polynese eller hva det heter kan gå og brenne ><

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

jeg elsker å danse. begynte ikke å danse før jeg startet på videregående, men jeg har alltid drevet på med kunstløp, som jo er en form for isdans :D

dansing er kjempegøy, og det er noe alle burde prøve uansett om du mangler alt av finmotorikk og rytme. bare man ikke tar det så alt for seriøst kan alle danse!

Lenke til kommentar

Elsker å danse, men har hatt pause i ett og et halvt år nå :( ser ut til at jeg snart begynner igjen med noen venner da, greit å få noen med seg, om vi bare får det til og kommer i gang...

 

Danseskoler i Bergen:

Step inn i Fyllingsdalen eller Nesttun

Rock n' Rolf i Sandviken

Hildemors dansesenter

Latin Fever Salsaskole

 

Os swingklubb er selvfølge også verdt å nevne om du holder deg på sørsiden av sentrum (tenkte på Mr. Gnom men) :p

Endret av Birthe
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hip hop dans er den kuleste dansen ever azz.

Kult å se på, kult å danse og masse attitude. Noen venner av meg danser hip hop og de er SÅ flinke. Det er skikkelig bra underholdning. Spesielt her jeg bor. Hvis det er noe arrangemanger, så er det som regel hip hop dansing med.

 

Link til noen venner av meg danse hip hop:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=...;subj=709005544

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...