Dr. Moriarty Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) hei, bestemte meg for å prøve å overklokke prosessoren, og gjorde dette med CPUCool... foretok noen ørsmå endringer, bare for å sjekke ut om det gikk - jeg har nemlig en dell-maskin som visstnok skal være "umulig" å overklokke... det lot seg gjøre, men super-noian kom kjapt og jeg bestemte meg for å tilbakestille... imidlertid fant jeg ikke noen tilbakestillingsmulighet, så det måtte gjøres på gefühl... jeg har en P4 3ghz og synes å huske at den pleide å ligge rundt 2995mhz eller der omkring... nå ligger den på ca 3000... det burde vel være et fett, tenkte jeg, men det som stresser meg litt er at når jeg sjekker i CPU-Z, har jeg et fluktuerende desimal-tall... Mao legger prosessoren og pendler mellom ca 3000.0 og 3000.3 har dette noe å si...? jeg innbiller meg at CPU-Z tidligere viste at prosessoren lå fjellstøtt... takknemlig for alle innspill... -stressa overklokke-newbie Endret 8. april 2007 av moriarty Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Selv om det er snakk om en overklokking, så er det så minimalt at jeg ikke tror du skal bry deg noe særlig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det bør uansett være en bios "reset to default" innstilling inne på dell biosen? Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Det bør uansett være en bios "reset to default" innstilling inne på dell biosen? 8338299[/snapback] Hei... det er det sikkert, men hjelper det når jeg overklokket ved hjelp av software, ikke i BIOS...? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Software stiller vel også på bios instillingene? Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 når du overklokker med software hjelper det ikke å resette biosen. Det at prosessoren kjører et par Mhz høyere enn standard har som sagt ingen ting å si. Faktisk er det normalt at prosessoren kjøres litt raskere enn standard på mange hovedkort. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 når du overklokker med software hjelper det ikke å resette biosen. Det at prosessoren kjører et par Mhz høyere enn standard har som sagt ingen ting å si. Faktisk er det normalt at prosessoren kjøres litt raskere enn standard på mange hovedkort. 8338369[/snapback] Helt riktig. Tror ikke den overklokken på 5 MHz er så mye å stresse med. Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 skal si det er kjapp respons ute og går... meget takknemlig for det... at den nåværende forandringen ikke har noe særlig å si er sikkert riktig, men er det normalt at prosessoren ligger og pendler...? (riktignok er det minimalt; +/- 0,3) Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 skal si det er kjapp respons ute og går... meget takknemlig for det... at den nåværende forandringen ikke har noe særlig å si er sikkert riktig, men er det normalt at prosessoren ligger og pendler...? (riktignok er det minimalt; +/- 0,3) 8338495[/snapback] Helt normalt. Hos meg ligger det nå på 2.5 GHz +/- 0.3. Har det alltid gjort. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 når du overklokker med software hjelper det ikke å resette biosen. 8338369[/snapback] Javel? Litt formye å drikke ikveld eller? Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 glitrende, nerf... takk skal du ha... kjenner kreftene vender tilbake... spørs om det ikke blir litt CPU-tweaking fremover... Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 når du overklokker med software hjelper det ikke å resette biosen. 8338369[/snapback] Javel? Litt formye å drikke ikveld eller? 8338671[/snapback] Det jeg mente var at når du overklokker med software blir ikke overklokken stilt tilbake når du resetter bios. I hvert fall ikke med de overklokkingsprogrammene jeg har prøvd. Det er kanskje noe programmer som endrer biosinstillingene. Med Ntune kan du f.eks endre biosinstillinger, og da er det jo klart at det hjelper å resette bios. Men siden han har en dell finnes det ikke instillinger for overklokking i bios. Å hindre at overklokkingsprogrammet starter når windows starter vil nok resette overklokken. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Uansett ossen du klokker så endres verdiene i bios, og er vierdiene i bios endret, kan de tilbakestilles. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er det p4 prescott du har? Det har jeg også, og jeg har overklokket min til 3.2. Jeg bruker ikke stock kjøler med en luftkjøler på nesten minste rpm. Så det bør gå bra. Schythe something something Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå