NoFFY Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kan noen forklare meg hva forskjellen på informatikk på UiO og informasjonsteknologi på HiO? Fordeler og ulemper med de forskjellige valgene. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg kan bare bidra med at miljøet rundt Informatikk på NTNU, i Trondheim er mye bedre enn miljøet på Informatikk i Oslo Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg gikk på HiO, med da som elektro ingeniør. Og jeg er ikke helt happy for utdannelsen eller opplegget rundt fagene på skolen der. I og med at jeg også hadde en del IT fag. Lenke til kommentar
NoFFY Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har ikke noe bakgrunn eller kan ikke så mye om programering og slikt, kun intresserer meg for data og søknadsfristen er snart... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Viss du ikkje intresserer deg for progammering, men data, så vil eg gjerne at du spesifiserer meir nøyaktig kva du legg i data. For med null interesse for programmering så er det ein veldig stor sansynlegheit for at begge blir skikkelege bomskudd for deg. UIO blir mykje programmering, fortrinnsvis java. HIO er eg meir usikker på, men det er garantert at programmering er ein viktig del av studiet. Lenke til kommentar
NoFFY Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 har ikke sagt jeg ikke intresserer meg for det, har bare at jeg ikke har vært borti det så mye fra før. Kreves det at jeg har en del bakgrunnsstoff og kunnskaper i programering? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei, det gjør så godt som ingen IT-utdannelser, så vidt jeg vet. Det begynnes fra scratch Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Fra scratch går veldig bra, eg hadde heller ikkje så veldig mykje erfaring anna enn litt knoting i basic ( trur det var det) før eg starta på grunnfag informatikk ved NTNU. No jobber eg som systemutviker og programmerer, og har hovudfag innan systememering ved UIO. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Informajsonsteknologi er sikkert nesten det samme som Informatikk bare ikke like bra. Jeg vil anbefale Informatikk. Fagmiljøet rundt et universitet er som oftes mye bedre enn det er ved en høyskole, jeg har gått på 2 høyskoler, er alltid noen lærere som ikke kan stoffet i det hele tatt men de har ikke noen bedre og tilby deg. På et universitet har de som regel bedre forelesere (totalt over hele linja vil jeg påstå). Finnes mange som er flinke på Høyskole nivå også, det er bare noen få som ødelegger for de andre Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har tatt ingeniørutdanning ved HiO (data). Dette er en meget bra skole for de som ønsker å lære. Lærerene har god tid til hver enkelt student, det er bare å banke på døra til vedkommende. Mitt inntrykk, er at det er de studentene som aldri skulle vært der som klager. Vi som stod på og jobbet hardt, er veldig fornøyd med skolen. Man kan ikke ta en ingeniørutdanning og forvente at man skal lære uten å engasjere seg. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg kan bare bidra med at miljøet rundt Informatikk på NTNU, i Trondheim er mye bedre enn miljøet på Informatikk i Oslo 8338311[/snapback] Jaha? Det er vel noe du mener det? Jeg har gått 5 år på informatikk ved UiO, og er meget fornøyd både med det sosiale miljøet og det faglige miljøet. Er faktisk så fornøys at jeg har fortsatt med PhD innenfor informatikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå