Gå til innhold

nvidia skjermkort til spilling, ca kr 1400

dabear

Anbefalte innlegg

Heisann, tentke jeg måtte rådføre meg med dere. Jeg ønsker etterhvert å installere vista igjen (og få aero-utseende!), og jeg har lyst til å spille spill på mer enn "low"-detaljer. Mitt skjermkort radeon 9200se er ikke støtta i vista og det begynner å bli for dårlig; i tillegg mangler det visstnok shaders 2.0 som visstnok er vestentlig.

Derfor lurer jeg; finnes det et nvidia-basert skjermkort til rundt 1400 kroner, som i tillegg vil funke på en AGP 4x sokkel som dere kan anbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg tenkte hovedsakelig å spille spill som command and concuqer, tiberium wars, need for speed carbon, battlefield 2, battlefield 2142, trackmania united, trackmania nations og muligens noen kommende spill. Alle disse funker per dags dato, men da kun på laveste detaljnivå, og til og med da blir det lagging ofte.

Poenget med å spørre her, var om AGP 8x-kort vil pase på mitt system, somå har pci pluss én AGP 4x-sokkel.

Maskinvare er ellers:

Intel celeron 2600 mhz

Hovedkort: FUJITSU SIEMENS D1520

RAM: 512 MB + 512 MB

Mer detaljer her:

hardwareRapportLavalysEverest.txt

Lenke til kommentar

Flott, da bestiller jeg i morgen tenker jeg. Beklager for bryet og at jeg spør en ekstra gang; dette kortet vil altså fungere sammen med resten av systemet? I tillegg, jeg så dette var en demovare. Vil denne være lik så god som originalen? Jeg fant heller ikke noen versjon av det kortet som ikke var demovare.

Lenke til kommentar

Demovarer er intakte varer som har vore brukte til utstilling o.l. Det kan hende du ikkje får med driver-cd og diverse skruar, men slikt er ikkje vanskeleg å skaffe.

Varen er demobrukt/erstatning fra leverandør. Mulig slitt emballasje.
Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar

Der er den bestilt. Slik jeg forstod det, kan jeg bruke min eksisterende VGA kabel, ettersom det følger med DVI-VGA-adapter?

edit: skjermen min støtter visst dvi (to innganger). kan dere anbefale en kabel hos komplett?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Oppdatering: Da sitter jeg her med en støvsuger av et skjermkort (det bråker!) og får ikke opp windows. Må sansynligvis finne ut hvordan jeg starter opp med vesa-driverne :p

Finner sikkert ut av det, men sitter nå og koser meg i ubuntu linux, oppdaterer systemet og installerer nye drivere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...