Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]etter strømbrudd så ble pc Treig!

Anbefalte innlegg

for 2 dager siden så kom ett mindre hyggelig strømbrudd på besøk mens jeg var ute en tur, pc'n sto på, etter strømbruddet så tar det ca 10min å starte maskina...

HW:

hovedkort: DFI Lanparty UT M2R/g

ram: 2gb kingston hyperx 6400

cpu: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz

skjermkort: xfx geforce 7950gt 550m 512mb ram

ocz strømforsyning...

alle kabler er koblet til som dem skal, har prøvd å reinstallere windows noe som nå tar ca 6timer, denne maskina ble bygd i midten av februar, har ikke fiklet med bios.

til og med den første blå skjermen når en installerer windows XP er treig, der hvor en skal velge partisjon osv for installasjon av windows...

har prøvd med 3 forskjellige hardisker, 1x 36gb western digital raptor 10000rpm, 1x 250gb 7200rpm seagate baracuda, og 1x 500gb western digital caviar 7200rpm.. så det er klart for meg at det er noe galt med enten cpu eller hovedkort, men er det noen måte å fixe dette på uten å kjøpe nytt?

takker på forhånd for alle kreative og fungerende svar

-Frank

edit: løsningen, tok en bios reset ved å fjerne jumpern, nå ser det positivt ut :D

Endret av raidernor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for 2 dager siden så kom ett mindre hyggelig strømbrudd på besøk mens jeg var ute en tur, pc'n sto på, etter strømbruddet så tar det ca 10min å starte maskina...

HW:

hovedkort: DFI Lanparty UT M2R/g

ram: 2gb kingston hyperx 6400

cpu:  AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz

skjermkort: xfx geforce 7950gt 550m 512mb ram

ocz strømforsyning...

alle kabler er koblet til som dem skal, har prøvd å reinstallere windows noe som nå tar ca 6timer, denne maskina ble bygd i midten av februar, har ikke fiklet med bios.

til og med den første blå skjermen når en installerer windows XP er treig, der hvor en skal velge partisjon osv for installasjon av windows...

har prøvd med 3 forskjellige hardisker, 1x 36gb western digital raptor 10000rpm, 1x 250gb 7200rpm seagate baracuda, og 1x 500gb western digital caviar 7200rpm.. så det er klart for meg at det er noe galt med enten cpu eller hovedkort, men er det noen måte å fixe dette på uten å kjøpe nytt?

takker på forhånd for alle kreative og fungerende svar

-Frank

8338117[/snapback]

sitter nå med min gamle pc å hadde håpet på å brukt den nye så fort som mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...