coloroo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har planer om å gå til innkjøp av en macbook for å drive med innspilling av musikk. I første omgang er det bare nødvendig med mulighet for en gitar og vokal. Hva trenger jeg for å gjøre dette, utenom selve mac`en? Lydkort/software osv. Jeg blir hoppende glad for seriøse svar. Lenke til kommentar
djodin Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er du uerfaren innen musikkproduksjon anbefaler jeg garageband! Og lydkort anbefaler jeg M-audio Audiophile USB eller E-mu 1616 Lenke til kommentar
coloroo Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Er du uerfaren innen musikkproduksjon anbefaler jeg garageband!Og lydkort anbefaler jeg M-audio Audiophile USB eller E-mu 1616 8361213[/snapback] Takk for svar, men den siste du nevnte er vel ikke kompitabel med mac? Eller roter jeg nå? Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 VEit ikke om du har kjøpt deg noe nå, men Garageband er kraftig nok til å spille inn 8 spor samtidig (om du har nok kanaler på lydkortet ditt), så det er super programvare for å lære seg basic computer recording på mac. Det er gratis og leveres med masse synther og loops i tillegg.) EMU kort funker ikke på mac sist jeg sjekket, men samtlige M-Audio, Echo, digidesign, MOTU, EDIROL osv kort funker utmerket. Sjekk ut prolyd for masser av supre lydkort i alle prisgrupper. Dersom du køper USB lydkort, husk at USB bare støtter inntil 4 kanaler med samtidig lydinnspilling, mens firewire klarer minst 26 kanaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå