Gå til innhold

Nekter å bli sonefri.

Blib

Anbefalte innlegg

DVD Spilleren min nekter altså å bli sonefri. Det går liksom bare ikke. Det er en DVD-A06S fra Pioneer (Men på The Firmware page står ikke denne oppført, derimot står denne der: Pioneer DVD-A06/106S. Regner med at det er denne jeg skal ha. Det er en Slot In DVD.

Programmet er forresten Pioneers eget DVD-ROM Utility.

Jeg har lastet ned den patchen derfra, 1.22, 3 ganger. Alle gangene har programmet sagt at OK, din DVD Spilleer er sonefri/Complete/Successfull eller hva det nå står etterpå.

Men ingen av feltene blir "greyed out" som de sier de skal gjøre (Her på testen av den vanlige verisjonen av denne spilleren her på Hardware.no) og den finner lett hvilken sone alle DVDene mine er.

Nå har jeg bare en counter igjen og vet ikke om det blir for sent hvis jeg forandrer. Blir vel ikke muligheter for å låse opp da. Men uansett er ikke det problemet. Er det noen som har samme DVD Spiller og har løst sitt problem eller som vet hva som må til?

http://forum.firmware-flash.com/dl_firmwar...1&manufactor=25

Litt lengre nede på siden her står den listet...

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-17 15:29, skrev Cappo:

Du har vel lastet ned riktig firmware. Altså den som er RPC-1?

Det er denne du skal ha:

Det er den jeg har lastet ned ja.

Testet igjen akkurat nå. Nå får jeg opp: "Get Disc Region Failed. The Disc is allowed on Region 1" og jeg har 3 counters remaining. Men problemet er ikke løst :/

Hmm. Kanskje jeg burde prøve det der med DOS. Hvordan kommer jeg inn i DOS med WinXP?

Lenke til kommentar

Du må bruke Region Killer for å fjerne Sone sperra på softwaren du bruker til å spille av filmen med.

Selv flashet jeg min Pioneer DVD-117 lett i Windows med Pioneer sine egne tools.

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec Midi Blå, Modda

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-12-17 15:43 ]

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke nøye til firmwaren til akkurat den spilleren. Men mange RPC 2 (sonefri) FW er egentlig bare en forkledd RPC 1 (låst) FW. Dvs at alle countere, drive info osv kan vise bare 1 eller 0 skift igjen. Dette betyr altså ingenting, og spilleren er sonefri likevel.

pc-crash.gif

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-12-17 15:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 15:40, skrev Cappo:

Du må bruke Region Killer for å fjerne Sone sperra på softwaren du bruker til å spille av filmen med.

Så en på kjøre Region Killer på PowerDVD og InterActual Player etter at en har kjørt Pioneer sitt program?

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at også Windows og ofte avspillingsprogrammet har sonesperre? Da har man altså 3 sonebeskyttelser man må forholde seg til, så selv om spilleren er sonefri kan Windows og avspillingsproblemet sette en stopper for "sonefriheten". Selv bruker jeg DVDGenie for å slippe unna dette...

Lenke til kommentar

Nei, DVDGenie forstod jeg *meget* lite av og av det jeg forstod så fungerte den ikke. KUnne ikke skrive til noen filer og neon andre filer manglet osv. Eneldig :sad:

Jeg hadde plutselig 4 counters igjen på PowerDVD etter å ha oppdatert firmwaren igjen, så heg kommer nok bare til å utsette problemt litt lengre, og prøve med en DOS da.

Lenke til kommentar

For å boote til DOS:

1.Finn en vanlig diskett og formater den i windows. Husk å velge "Create MS DOS startdisk".

2. Du skal nå kunne boote til DOS fra denne disketten.

Merk at start > kjør > cmd IKKE er DOS men kun et commandprompt vindu.

Du skal heller ikke være nødt til å bruke DOS 6.22 oppstartdisketter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med å flashe på min egen PC, men så tok jeg med Pioneeren til en venn. Koblet til, staret i dos, flashet og alt i orden. Jeg hadde sittet og slitt som du gjør.

Det kan være greit å få noen andre til å gjøre "akkurat det samme" som du har gjort. Da virker det som oftes... rart det der?!

[ Denne Melding var redigert av: Kfinn på 2002-12-17 16:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...