baronimpo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hallo. PSU`en kortslutta istad og jeg har satt inn en ny en. men pc`n vil ikke skru seg på. kan noen hjelpe meg med hva som kan være galt? PSU en er helt ny 480w. det er 4 kabler som er koblet til. pin kabelen, en strøm til HD. en stor kabel til HK. og strømmen til CD-rommet. Tusen takk. (det kommer bare en pipelyd når jeg skrur på pc`n) pip-dobbelpip-pip. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) De pipene du hører er en feilkode. Se i manualen til ditt hovedkort for å se hva de betyr. Endret 8. april 2007 av nerf Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Når en PSU slutter å virke.. så kan den i grunn gjøre skade på det den er kopplet på, i dette tilfelle et hovedkort.. Det kan ha kommet ac ut på hk, det kan ha kommet uønsket høy spenning et lite øyeblikk.. nok til å ha skadet kortet... men gjør som det er foreslått alerede.. sjekk hva "feilmeldingen" fra hovedkortet er først ! Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 takk for svarene. men HK lyser på power-led`en. skal sjekke Manualen nå! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 HK har vel en lysdiode, lyser denne? Evnt hvilken farge? Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 HK-leden lyser grønt og alle vifter går rundt. Jeg sjekket "AMI BIOS Beep codes" og min feilmelding ser ikke ut til å stå der. Det er 2 det står imellom - -Two continuous beeps followed by two short beeps. -Floppy controller failure. -Two continuous beeps followed by four short beeps. -Hardware component failure. Ingen av dem passer egentlig til lyden jeg hører. Det er mer "One beep followed by two short beeps" Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 vet ikke om dette stemmer, men kan det hvere Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information kilder Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Er sikkert det. Hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 prøv med et anna skjermkort Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Har ikke noe annet skjermkort;( Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Smalt det i Strømforsyninga eller? . Du kan være heldig (Som jeg var for et par år siden) når jeg kortslutta min gamle Strømfrosyning. Det var en bZerk 500 watt. Hadde tydligvis kobla litt feil og Det smalt og det kom vel blått lys når jeg trykka på Powerknappen bakpå Strømforsyninga. Fikk hjelp av faren min og vi fikk i gang PC`en, med bZerk Strømforsyninga. Husker ikke hvordan vi fikk den i gang, men jeg hadde kortslutta et par eller noen Neonlys inni der tror jeg. Den strømforsyninga fungerer fremdeles i dag. Riktignok har jeg den ikke i min nåværende Hovedmaskin da . Ingen ting annet i maskina tok kvelden når jeg kortslutta Strømforsyinga den gangen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Smalt det i Strømforsyninga eller? . Du kan være heldig (Som jeg var for et par år siden) når jeg kortslutta min gamle Strømfrosyning. Det var en bZerk 500 watt. Hadde tydligvis kobla litt feil og Det smalt og det kom vel blått lys når jeg trykka på Powerknappen bakpå Strømforsyninga. Fikk hjelp av faren min og vi fikk i gang PC`en, med bZerk Strømforsyninga. Husker ikke hvordan vi fikk den i gang, men jeg hadde kortslutta et par eller noen Neonlys inni der tror jeg. Den strømforsyninga fungerer fremdeles i dag. Riktignok har jeg den ikke i min nåværende Hovedmaskin da .Ingen ting annet i maskina tok kvelden når jeg kortslutta Strømforsyinga den gangen. 8338414[/snapback] Mulig du kun kortsluttet en av railene. Det har jeg også gjort skjønner du Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Tja om du har en ekstra Strømforsyning liggende så kan du jo prøve den da? Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Det ordnet seg, var rammen som loka. Tok den inn og ut etter et par timer med gråt. Så funka det plutselig. -Jævla drit Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det ordnet seg, var rammen som loka. Tok den inn og ut etter et par timer med gråt. Så funka det plutselig. -Jævla drit 8342758[/snapback] Godt å høre at det ordnet seg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå