Gå til innhold

Ny gamingPC, Intel og 8800. Maks 15-16k

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Mornings, er nå på jakt etter en PC som klarer AoC og Crysis relativt greit (tja). Men nå sitter jeg litt i knipa, jeg har funnet en Dell til 16 590 kr. Specsene på denne er:

Intel® Core® 2 Duo® E6600 Processor (2.4GHz, 1066MHz, 4MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Dell™ 19-tommers UltraSharp™ digital/analog flatskjerm (1907FP) - norsk

4 GB tokanals DDR2-minne på 677 MHz (4 x 1 GB)

640 GB seriell ATA RAID 0 stripe [2x320GB 7200 o/min-stasjoner med DataBurst™ buffer]

Stasjonene 16X DVD+/-RW og 16X DVD

768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX-grafikkort

Noe jeg syntes er meget overkommelig til en pris av nesten 17k. Men så er det da bare det at PCen er en dell :p Uansett, noen meninger om dette? Og er det noen som klarer å lage tilsvarende PC i prisguiden (for det klarer ikke jeg)?

Takker for alle svar og innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne pakka koster rundt en 500 kr mer, men har raskere RAM, men desverre også litt mindre harddiskplass (100GB).

Bare konfigurer den til dette. Ikke store forskjellen ville jeg tro, men med det budskjettet så må du da nesten få en skikkelig kraftig kvalitetsPC som vil dra både AoC og Crysis. Samtidig ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Til He**ve**e med vista!

8337553[/snapback]

Det er mulig det er mange barnesykdommer, men det kommer seg. XP funker jo fjell, Vista gjør nok det samme etterhvert.

OPPSETT

Eg tok ikkje med operativsystem og skjerm. Skjermar kan du finne HER, og operativsystem kan du finne HER

8337658[/snapback]

Denne pakka koster rundt en 500 kr mer, men har raskere RAM, men desverre også litt mindre harddiskplass (100GB).

Bare konfigurer den til dette. Ikke store forskjellen ville jeg tro, men med det budskjettet så må du da nesten få en skikkelig kraftig kvalitetsPC som vil dra både AoC og Crysis. Samtidig ;)

8337683[/snapback]

Ah, tusen hjertelig takk begge to, dette hjelper meg godt på vei :)

EDIT: Blir ikke 500W litt lite? (kan ingenting om PSU og watt o.l.)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvilken Vista versjon vil du ha?

Kommer med oppsett snart ;D

8338274[/snapback]

Vista Home Premium eller Ultimate, samma det. I got the internet in front of me :green:

Lenke til kommentar
Mornings, er nå på jakt etter en PC som klarer AoC og Crysis relativt greit (tja). Men nå sitter jeg litt i knipa, jeg har funnet en Dell til 16 590 kr. Specsene på denne er:

Intel® Core® 2 Duo® E6600 Processor (2.4GHz, 1066MHz, 4MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Dell™ 19-tommers UltraSharp™ digital/analog flatskjerm (1907FP) - norsk

4 GB tokanals DDR2-minne på 677 MHz (4 x 1 GB)

640 GB seriell ATA RAID 0 stripe [2x320GB 7200 o/min-stasjoner med DataBurst™ buffer]

Stasjonene 16X DVD+/-RW og 16X DVD

768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX-grafikkort

Noe jeg syntes er meget overkommelig til en pris av nesten 17k. Men så er det da bare det at PCen er en dell :p Uansett, noen meninger om dette? Og er det noen som klarer å lage tilsvarende PC i prisguiden (for det klarer ikke jeg)?

Takker for alle svar og innspill.

8337350[/snapback]

Kan du linke? Mener å ha sett ett tilsvarende oppsett til en tilsvarende pris før, men så ble det funnet ut at ettersom dette var et billigere oppsett med en del "options" på, holdt ikke strømforsyning mål. Som sagt, prisen er ikke ille hvis du ikke har lyst til å gå igjennom maset med bygging selv, men andre ulemper finnes ved å velge Dell, som f.eks dårlig støtte for overklokking og ofte dårlig støtte for fremtidige oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Kan du linke? Mener å ha sett ett tilsvarende oppsett til en tilsvarende pris før, men så ble det funnet ut at ettersom dette var et billigere oppsett med en del "options" på, holdt ikke strømforsyning mål. Som sagt, prisen er ikke ille hvis du ikke har lyst til å gå igjennom maset med bygging selv, men andre ulemper finnes ved å velge Dell, som f.eks dårlig støtte for overklokking og ofte dårlig støtte for fremtidige oppgraderinger.

8342537[/snapback]

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...oc=D04927&s=dhs :)

Lenke til kommentar

Ser egentlig ganske greit ut det. Og uansett, selger Dell deg et produkt skal det funke, så hvis PSU viser seg å være for svak får du sikkert en ny en gratis. Derimot ville jeg allikevel ikke alltid anbefalt Dell av den grunnen at de komponentene som selger en maskin (prossessor, skjermkort, RAM) er bra, mens andre (PSU, HK, kabinett) oftest ikke er det. For å si det sånn tviler jeg på at det vil være en drøm (om det i det hele tatt går) å klokke den særlig langt (om dette da er et behov), og det er bare å glemme å slenge inn ett ekstra 8800 GTX for SLI om ett år eller to uten bytte av PSU (kanskje HK støtter SLI, vet jeg ingenting om).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...