Gå til innhold

Hvordan motarbeide motlys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lysseting er ganske viktig, at du får lyset riktig. Ellers blir himmelen ofte helt hvit og kameraet undereksponerer dette slik at forgrunnen blir mørkt. Ganske irriterende, men du kan blant annet bruke Blits, Solskjerm, UV-filter også lignende for å skjerme sola eller stå i en annen retning.

Hvis det ikke er for sent, kan du redigere bildet og skifte litt på kurvene for å få frem skyggene og det mørke. :hmm:

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg forklarte meg litt dårlig. Det var veldig lyst ute, men bildene som ble mørke, var tatt inne i kirka. Brukte faktisk blitz, uten at det hjalp. Bildene er også så mørke at det ikke går an å gjøre så veldig mye med dem, uten at alt bare blir grått. Heldigvis var det ikke bare jeg som tok bilder, så jeg håper noen av de andre var heldigere.

Takk funnybeep. Skal kikke på de linkene. :)

Lenke til kommentar

Kirke er et stort rom. Da trenger du sterk blitz - eller ingen blitz.

Det er det samme som med å være ute om natta: Har du sterk lommelykt, så kan du lyse opp alt rundt deg og se godt. Om du ikke har sterk nok lommelykt og det er litt lys (altså ikke stupmørkt), så ser du sannsynligvis mere om du skrur av lommelykta - for da blir øynene stilt inn på mørke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...