Gå til innhold

Hjelp meg å tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker å tro er det ikke noe problem - du har allerede kommet deg forbi det verste. Hver den som søker Gud - han skal få svar.

Søke Gud kan du gjøre gjennom bønn, bibellesning, og ikke minst å oppsøke kristne sammenkomster, det kan være både møter og kristne ungdomsklubber eller lignende.

Send meg gjerne en PM :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri klart å skjønne hvordan ”vanlige” folk kan tro.

Det fatter ikke jeg heller.

Og det ser ikke ut til at noen av dem har tenkt å forklare hvordan...

Det går ikke an å skjønne det, fordi mennesker i seg selv kan ikke tro på noe de ikke har sett. Det er helt mot mennesketds natur.

Det er klart, at når man er vokst opp med en religion, ber 5 ganger om dagen, har faste ritualer og leveregler, så "tror" man til slutt at man tror. Hvorfor tror du det var så mange flere regler og forskrifter i GT enn etter Jesus kom?

Etter Jesus kom så fikk alle mennesker mulighet til å bli fylt med den Hellige Ånd. Du som menneske kan ikke tro på Gud, men Gud tror for deg :)

"For av tro er dere frelst, ikke av gjerninger. Dette er en Guds gave"

Troen er en gave, og alle kan få den, det er bare å ta i mot.

Lenke til kommentar
En annen ting: I følge bibelen. Kommer jeg rett til helvete? Selv om jeg har levd ett godt liv, og til og med *ønsket* å tro? Bare fordi jeg ikke får det til?

8337265[/snapback]

Gode gjerninger hjelper ikke så lenge du også har syndet. Det eneste som hjelper er å sette sin lit til Jesus.

Og som sagt, du får til å tro hvis du ønsker det. Men du må forstå at du ikke kan tro av deg selv, men at du gjennom Jesus kan oppnå frelse.

Jeg vet jeg høres fryktelig psyko-hjernevaskende-predikant-aktig ut nå, men jeg har selv erfart at når man setter sin lit til Jesus så kan man bli frelst.

Jeg har vært heldig å bli oppdratt i et kristent hjem, men når jeg ble eldre hjalp ikke barnetroen meg. Jeg måtte først selv ta et bevisst standpunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...