Snorre Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Med innlagt kabeltv og frokost på rommet. Hva faen er det Norge tenker på egentlig. En straff skal ikke bare beskytte samfunnet fra voldsapene, men også virke prevantiv. Eneste måten å gjøre det på er å gjøre straffen verre enn det dalige livet til voldsapene. Vi skulle hatt mer like fengsler som de i USA, med unntak av unødvendig politivold og drap av medfanger. 8337898[/snapback] Ja, for USA har jo løst alle problemer med krimminalitet. De landene med strengest straffer er stort sett de landene med mest krimminalitet. 8337999[/snapback] Kan hende, men jeg tviler på at å behandle kriminelle som kongelige hjelper det heller. Når jeg sier at vi burde får fengsler mer lik som de i USA tenker jeg først og fremst på at det ikke skal være en positiv opplevelse å komme i fengsel. Nå bør jo selvfølgelig ikke fengslene være så harde at de innsatte opparbeider seg et hat mot staten som fører til flere lovbrudd, det finnes såklart en mellomting her. Dessuten burde støtteappartet til kriminelle bedres. De burde få bedre hjelp til å tilpasse seg livet etter straffen. Spesielt om det gjelder lange fengselsstraffer. Hjelp til å få seg jobb, et hjem å bo i osv hadde jo vært greit. Å hive fanger ut og håpe på det beste er jo å be om at de skal fortsette kriminaliteten. Men denne tråden handler ikke om hvilke straffemetoder som er best. Den handler om opplevelsen til trådstarter, så kanskje vi skal stoppe diskusjonen her. Om du er interessert å diskutere dette videre finnes det helt sikkert en tråd i PS, hvis ikke kan vi sikkert starte en ny. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Ble faktisk ranet engang selv på vei hjem fra jobben engang (Skippergata Oslo for de som er kjent) kastet meg ut i gaten foran en bil og løp av sted. Dette var faktisk norske gutter. Ja ran er noe bedritne saker, om han ikke vet hvor gjenstanden han har tatt ifra deg er så anmeld saken, evt gå videre med en advokat en rettsak vil du vinne SOLEKLART og han MÅ dukke opp så. Forøvrig går jeg somregel med CS gass i lommene når jeg går denne strekningen. Endret 8. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 er det han her eller ? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145525 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 er det han her eller ? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145525 8338158[/snapback] Han ranet en butikk, sover du når du poster innelgg eller? Forøvrig om 1 person eller 2 skulle prøve rane meg og jeg sprayern skal jeg love dere at han får noen slag i ansiktet han ikke glemmer med det første. Om det er flere kan det dog bli vanskelig... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 er det han her eller ? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145525 8338158[/snapback] Han ranet trådstarter med kniv i kristiansand, selvfølgelig det er mulig at det er den samme som ranet denne butikken i oslo, men tviler sterkt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Forøvrig om 1 person eller 2 skulle prøve rane meg og jeg sprayern skal jeg love dere at han får noen slag i ansiktet han ikke glemmer med det første. Om det er flere kan det dog bli vanskelig... 8338236[/snapback] Jepp, og da er det du som står i fare for å bli den kriminelle i saken. Du har ikke lov å gjøre noe før han angriper mener jeg å huske. Så om han prøver, og du slår i forsvar, må du ut med bot og alt. (tror jeg da) Lenke til kommentar
thadon Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er det noe rart man får fordommer? Hadde jeg blitt rana hadde jeg aldri turt å gå ut igjen, jeg har angst for hver minste mistenkelige person Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skjedd meg og, på Majorstuen i Oslo. Men jeg gikk ikke til politiet da, orket ikke rote meg inni noe mer. 8337345[/snapback] Majorstuen? Ligger ikke det på den fine siden av Oslo? Lenke til kommentar
veron Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Nødverge: Kort fortalt, du kan gi igjen med samme makt som blir brukt mot deg. En person med kniv som er nærmere en 12 meter er en potensiell dødsrisiko mot deg.(ifølge politiet) Så hvis du "knuser" tryne på en som trekker kniv mot deg, kan de ikke straffe deg for dette. Eirik Endret 8. april 2007 av veron Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nødverge:Kort fortalt, du kan gi igjen med samme makt som blir brukt mot deg. En person med kniv som er nærmere en 12 meter er en potensiell dødsrisiko mot deg.(ifølge politiet) Så hvis du "knuser" tryne på en som trekker kniv mot deg, kan de ikke straffe deg for dette. Eirik 8338526[/snapback] Så lenge den blir brukt. Er det ikke slikt? Slik jeg oppfatta det når jeg var nede på stasjonen med klassen min. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nødverge:Kort fortalt, du kan gi igjen med samme makt som blir brukt mot deg. En person med kniv som er nærmere en 12 meter er en potensiell dødsrisiko mot deg.(ifølge politiet) Så hvis du "knuser" tryne på en som trekker kniv mot deg, kan de ikke straffe deg for dette. Eirik 8338526[/snapback] Så lenge den blir brukt. Er det ikke slikt? Slik jeg oppfatta det når jeg var nede på stasjonen med klassen min. 8338548[/snapback] Så lenge den kniven er framme er det en dødsrisiko. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Så lenge den blir brukt. Er det ikke slikt? Slik jeg oppfatta det når jeg var nede på stasjonen med klassen min. 8338548[/snapback] Kommer vel uansett an på situasjonen. Du knuser ikke trynet til en kompis som sitter og spikker et grillspyd på klassetur i skauen. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skjedd meg og, på Majorstuen i Oslo. Men jeg gikk ikke til politiet da, orket ikke rote meg inni noe mer. 8337345[/snapback] Majorstuen? Ligger ikke det på den fine siden av Oslo? 8338500[/snapback] Fin og fin, det er et knutepunkt. Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) ahh blir så irritert Endret 8. april 2007 av tommy007 Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 En ting er voksne ranere, men en annen ting er disse fjortissgangsterne som går rundt med kinv, knokehjern o.l. Hva gjør man når 5 smurfer med drapsvåpen kommer mot deg? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 O_o søstera mi bor i kristiansand..... det hørtes søren men ikke bra ut.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 En ting er voksne ranere, men en annen ting er disse fjortissgangsterne som går rundt med kinv, knokehjern o.l. Hva gjør man når 5 smurfer med drapsvåpen kommer mot deg? 8338636[/snapback] Er de veldig små kan du ta opp kampen, er de litt større er det bare en ting å gjøre ... LØØØØP Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Da slår du de ned med nevene... de tørr faen ikke gjøre no, de begynner å grine å stikker.. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vel. På den ene siden er de små, kan plukke dem opp og mose dem mot hverandre. På den andre siden har de jo våpen, blir litt som å slåss med en gjeng pinnsvin. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Lurer på om de tar hensyn til 'Black-on-Black crime' regelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg