Gå til innhold

Windows 2000 Pro fryser

Anbefalte innlegg

Jeg har en snodig problem med Windows 2000 Pro som fryser seg ofte uten grunn... Som jeg har sjekket på "Hendelselisten" så står det at E: disken har liten plass og bør slette noe filer. Så det er jo rundt 2,55 GB igjen på disken.

Har prøvd å gjøre noe med dette ved å slette noe unødige filer osv uten å få unngå frysing.... Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi det ble litt feil her men her er den egentlige postering ID:1

Jeg har en snodig problem med Windows 2000 Pro som fryser seg ofte uten grunn... Som jeg har sjekket på "Hendelselisten" så står det at E: disken har liten plass og bør slette noe filer. Så det er jo rundt 2,55 GB igjen på disken.

Har prøvd å gjøre noe med dette ved å slette noe unødige filer osv uten å få unngå frysing.... Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 15:38, skrev arsaell:

Du kan redigere meldingen for å rette opp feil.

Det er jo masse som kan være galt. Her finner du diverse forslag:

Du har vel installert SP3?

Var innom der stad og lette etter noe ligende, men det var ingen i nærheten. Mulig jeg har oversett noe.

Nei jeg har ikke installert SP3, men er det ikke noe risko når jeg skal legge inn SP3?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 15:51, skrev arsaell:

Quote:

Nei jeg har ikke installert SP3, men er det ikke noe risko når jeg skal legge inn SP3?

Du bør absolutt installere SP3

Jeg har selv Windows 2000 og SP3 og jeg hadde ingen problemer med å installere, men det gjelder jo samme regel når du skal gjøre endringer i systemet: ta alltid backup av viktige data.

Javel... Hvis jeg skal ta backup så må jeg få fiksa Win2K. Det stopper når jeg skal begynne å brenne eller noe ligende.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 16:11, skrev slowcooler:

Har du flere enn en rambrikke? Prøv i så fall å ta ut den ene, sjekk om det funker, bytt på dem, hvis en brikke er gått fløyten, hender det at alt låser seg.

Har to ram brikker ja, men når jeg tar ut en så oppfyller ikke maskinen kravet til Windows 2000 Pro. Har da 256 MB RAM til sammen.

Lenke til kommentar

Du kan trykt ta ut en brikke og starte opp med 128 ram!!! Jeg har akkurat nå innst W2K-pro på en pII 350 med 64 mb ram. Ikke noen supermaskin, men det er ikke NOE problem å gjøre det. Så du kan fint teste brikkene dine som jeg sa, maskinen startet fint opp med 128.

Ta og prøv det, ramfeil dukker opp av og til, og det kan gå fint månededsvis etter innst/montering, men så plutselig blir systemet ustabilt/fryser.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 18:24, skrev slowcooler:

Du kan trykt ta ut en brikke og starte opp med 128 ram!!! Jeg har akkurat nå innst W2K-pro på en pII 350 med 64 mb ram. Ikke noen supermaskin, men det er ikke NOE problem å gjøre det. Så du kan fint teste brikkene dine som jeg sa, maskinen startet fint opp med 128.

Ta og prøv det, ramfeil dukker opp av og til, og det kan gå fint månededsvis etter innst/montering, men så plutselig blir systemet ustabilt/fryser.

Okey... Det er nok det som er problemer her. Har sjekket "hendelselisten" nå og har hittil ikke fått feilmelding på E: i det siste forsøktene. Det MÅ være ram brikken eller flere... Takk jeg får teste det når jeg har mer tid selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...