Eirik_1990 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skal kjøpe en overklokkingsvennlig maskin snart og lurer på hvor varm SB og NB kan bli før det er noen fare? pc'en Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skulle gjerne hatt et ordentlig svar på det selv. Northbridgen min er ganske varm, men tålelig. SB er bare kjølt av en stusselig passiv ribbe og er så varm at jeg ikke orker holde fingern på den. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skal dere overklokke og kjøre litt mer volt gjennom enn orginalt så bytt ut de kjølerne med noe mer tålig, event sett en vifte til å blåse direkte på chipsettet, det kan lønne seg Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skal dere overklokke og kjøre litt mer volt gjennom enn orginalt så bytt ut de kjølerne med noe mer tålig, event sett en vifte til å blåse direkte på chipsettet, det kan lønne seg 8337516[/snapback] Nå er volten satt til det laveste på begge mine brikker. Jeg har en bus på 401 mhz - noe poeng å tenke på annet en stock kjøling selv om man ikke har økt volt? Somsagt så er SB så varm at det er ubehagelig - men, ja.. jeg er helt fersk så er ikke sikker - men har aldri hørt om noen som aktivt kjøler SB. Lenke til kommentar
Eirik_1990 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 SB'en på det Hk'et jeg har nå er kjølt av en en liten vifte som snurrer på 8000 fordømte rpm! Som forresten bråker som en liten støvsuger, og vil derfor prøve å unngå det med den nye pc'en. Men....hvorfor må man øke spenningen på NB/SB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå