Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

vil ikke kjøre BF2, kjører 4 disker i RAID 0

Anbefalte innlegg

pc'n har plutselig nekta og og kjøre BF2, har sletta det og instalert det på nytt men den nekter fortsjatt, pc'n avbryter oppstarten av programmet, uten noe melling i det hele tatt, hva sjer?, må jeg formatere igjen?

har hørt at noen spil ikke liker RAID systemer

jeg kjører 4 disker i RAID 0 er det derfor?

Endret av just_me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hørt at noen spil ikke liker RAID systemer

jeg kjører 4 disker i RAID 0 er det derfor?

8357188[/snapback]

Raid 0 har ingenting å si for BF2, selv spillt det med 4 Raptor disker i Raid 0...

Problemet ditt kan være at du tvinger refreshraten med et eller annet program, da avsluttes bare BF2 i oppstarten. Du må starte spillet med default refreshrate uten extra programmer som tvinger en spesifik hz. Etter at spillet starter for første gangen og du er i menyen, i videomenyen sett den da til den refreshraten du vil ha og samme som du vil tvinge den til, så kan du bruke ditt program igjen for å låse den. Deretter vil BF2 fungere som den skal..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
litt off topic her nå.. men hvorfor kjører dere 4 disker i raid-0? er ikke det litt vel risikofylt? eller er det ekstreme ytelsefordeler ved dette?

W

8357543[/snapback]

Jeg gjør også det. 4x250gb :)

funker fint, fin ytelse :)

kjørt over ett år, og det som ligger på disken er spill og ting som jeg jobber mindre med (altså ting som ikke er viktig)

Bilder, musikk etc ligger på raid 1 system

(software raid)

Krever litt ekstra ved skriving og lasting, men gjør som regel ikke det under spilling.

Jeg gjore det for å øke hastigheten samt slå sammen diskene til en.

og bf2 funker helt fint til meg

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hmm..

Profilen til BF2 blir lagret under den aktuelle brukeren.

Stemmer det at ditt brukernavn er I/T ?

I så fall _kan_ problemet ligge der. kjenner en fyr som hadde sitt vanlige navn som brukernavn dette inneholdt ø. Dette er noe BF ikke liker, kansje det ikke heller liker spesial tegn /. Prøv å lag en ny bruker og kjør det under. Koster deg ikke mange minutter å teste ialefall.

Tror du se bort fra at RAID'et er problemet.

Lenke til kommentar
Hmm..

Profilen til BF2 blir lagret under den aktuelle brukeren.

Stemmer det at ditt brukernavn er I/T ?

I så fall _kan_ problemet ligge der. kjenner en fyr som hadde sitt vanlige navn som brukernavn dette inneholdt ø. Dette er noe BF ikke liker, kansje det ikke heller liker spesial tegn /. Prøv å lag en ny bruker og kjør det under. Koster deg ikke mange minutter å teste ialefall.

Tror du se bort fra at RAID'et er problemet.

8357580[/snapback]

brukernavn på pc'n: administrator (den "orginale" adm på pc'n)

Lenke til kommentar
litt off topic her nå.. men hvorfor kjører dere 4 disker i raid-0? er ikke det litt vel risikofylt? eller er det ekstreme ytelsefordeler ved dette?

W

8357543[/snapback]

Mine 4 Raptor disker i Raid 0 ga en skrive og lese hastighet på over 200mb/s, og selv om ikke allt nyter godt av raid oppsettet, så var ytelses økningen svært velkommen for mitt bruk. Det var bare så grusomt å gå tilbake til singel disk, huff... spare penger til flere disker er et must for meg....

Lenke til kommentar

W

8357543[/snapback]

Mine 4 Raptor disker i Raid 0 ga en skrive og lese hastighet på over 200mb/s, og selv om ikke allt nyter godt av raid oppsettet, så var ytelses økningen svært velkommen for mitt bruk. Det var bare så grusomt å gå tilbake til singel disk, huff... spare penger til flere disker er et must for meg....

8357795[/snapback]

wohoooo :D

Det må være moromt :D

Hvilken kontroller bruker du?

Lenke til kommentar

W

8357543[/snapback]

8357795[/snapback]

200 i burst eller gjenomsnitt?

hvor mye betale du for de raprorene?

jeg har over 100mb\s og over 280mb\s i burst

1600,-

Endret av just_me
Lenke til kommentar

W

8357543[/snapback]

8357795[/snapback]

200 i burst eller gjenomsnitt?

hvor mye betale du for de raprorene?

jeg har over 100mb\s og over 280mb\s i burst

1600,-

8357880[/snapback]

Dette var 4x36gb Raptor disker på NF4 kontroller, har annet hovedkort og single disk nå.

Burst Speed: 381mb/s

Random Access: 8.2ms

Average Read: 201mb/s

File Write: 215mb/s

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Dette var 4x36gb Raptor disker på NF4 kontroller, har annet hovedkort og single disk nå.

8361892[/snapback]

Dette hørtes ut som imponerende tall. :cool:

Hvilket program brukte du til å måle dette?

PS! Trådstarter: Beklager at jeg tar helt av i tråden din her ;-)

W

Lenke til kommentar

du vet at ved investering i ett PCI-X 4x kort kan du øke farten en del vill jeg tro, for at det er i hovedkortet gjør at cpu gjør store deler av regne jobben. Og det blir mye viss man kjører alt på de diskene.

Men uansett.... :thumbup:

Jeg vill å ha :ph34r:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

8361892[/snapback]

Dette hørtes ut som imponerende tall. :cool:

Hvilket program brukte du til å måle dette?

PS! Trådstarter: Beklager at jeg tar helt av i tråden din her ;-)

W

8362015[/snapback]

De som er brukt her er HDtach og PCmark2005. De fleste andre programmer er testet også, og bare bekrefter overføringshastighetene med noen ubetydelige forskjeller.

Er som sagt ikke allt som nyter godt av Raid0, men allt som nyter godt av høy skrive og lesehastighet bare elsker et slikt setup. Dette var med en 16k stripe, da denne viste seg å ha best (til tider voldsomt høyere) test resultater, og fungerte best i generell desktop bruk.

PS: NF4 kontrolleren fungerte dengang best med "Read Cache" av og NCQ av.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...