The Norwegian Pikie Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ok, har dette problemet: Vist jeg driver med noe fysisk/slitsomt som gjør at jeg blir varm, får jeg i blandt røde prikker og kløe over hele kroppen..! Jeg og legen min skjønner det ikke. desuten skjer det ikke altid, har vel hatt over 20 fotballtreninger nå, der det har gått bra. har også gått noen mil på ski, men så plutselig nå i påsken. Skulle ut en tur, gått en kilometer og det klør som søørn.!! Det er veldig frustrerende og hemmer meg en del, ettersom jeg elsker å røre på meg. Noen som kan ha peiling.? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det kan ikke være stoffet til klærne du bruker som gjør dette, kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Kiwik Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har opplevd det samme, men har ingen forklaring på det. Synes selv det er veldig rart. Lenke til kommentar
Gjest henrik Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 kan man være algerisk mot ull? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Årsaken kan være lekkasje fra celler i huden som kalles mastceller, som inneholder kløstoffet histamin. I slike tilfelle vil det hjelpe å ta et antihistamin. Slike kan kjøpes reseptfritt på apoteket, og er de samme som tas ved allergi. Ved massiv frigjøring av histamin fra mastceller, får vi elveblest, men varme/trykk minor varianten er egentlig ganske vanlig. Kanskje det kan hjelpe? Merker også at jeg begynner å klø en del når jeg varmer opp før styrketrening. Men det er ikke alltid. Kanskje det har noe med stoffet å gjøre som jh_ sier. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg blir rød mellom tommelen og pekerfinger. Det svir der og også i ansiktet mitt når jeg begynner å svette mye ved fysisk aktivitet. Av og til rundt knærne mine og :S. Men det varierer litt hvor sterkt og ofte det kommer. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Årsaken kan være lekkasje fra celler i huden som kalles mastceller, som inneholder kløstoffet histamin. I slike tilfelle vil det hjelpe å ta et antihistamin. Slike kan kjøpes reseptfritt på apoteket, og er de samme som tas ved allergi. Ved massiv frigjøring av histamin fra mastceller, får vi elveblest, men varme/trykk minor varianten er egentlig ganske vanlig. Kanskje det kan hjelpe? Merker også at jeg begynner å klø en del når jeg varmer opp før styrketrening. Men det er ikke alltid. Kanskje det har noe med stoffet å gjøre som jh_ sier. det du beskriver, skjer nøyaktig med meg. Ikke alltid, men av og til. Og jeg har merket at de gangene jeg ikke har dusjet etter forrige trening, da begynner det å klø når jeg varmer opp. Og dette kan skyldes svette? salt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå