Gå til innhold

Den mest grusomme personen i historien!

Juden

Den mest grusomme personen i historien  

759 stemmer

1. 1. Den mest grusomme personen i historien

• Stalin
      146
    • Hitler
      313
    • Josef Mengele
      153
    • Keiser Nero
      24
    • djengis Khan
      38
    • Idi amin
      20
    • Ed Gein
      24
    • Countess Elizabeth (Erzébet) Báthory
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at Mao er den mest grusomme personen i historien og burde vært med i avstemningslista. Ifølge linken under tok Mao livet av 44 til 72 millioner mennesker, Hitler 25 millioner og Stalin 20 millioner.

klikk her

8767636[/snapback]

Ser du etter hvor mange som døde eller hvordan de døde?

Lenke til kommentar
Jeg mener at Mao er den mest grusomme personen i historien og burde vært med i avstemningslista. Ifølge linken under tok Mao livet av 44 til 72 millioner mennesker, Hitler 25 millioner og Stalin 20 millioner.

klikk her

8767636[/snapback]

Ser du etter hvor mange som døde eller hvordan de døde?

8782884[/snapback]

Linken er en "body count " som viser hvor mange som døde som følge av krigshandlinger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Uten tvil det bandet som står bak musikken til Subaru-reklamene.

8357539[/snapback]

Jeg kjenner komponisten. :blush:

8425243[/snapback]

Vær så snill og be han legge fra seg musikken for godt.

Jeg har ødelagt mange minutter av livet mitt pga de reklamene.

"Sommer med Suzukiii..." DØ!

Lenke til kommentar
Få Bush opp på avstemningen. En større idiot skal du lete lenge etter.

OLJE, OLJE, OLJE!

8475741[/snapback]

Dette har vel ikke så mye om hvem som er den største idioten gjennom tidene? Bush kan ikke måles ikke likhet med mange andre menn.

Og i diskusjonen om hvem som er mest ond av Hitler og Stalin er det vel ikke så mye tvil, mener hvertfall jeg. Stalin var mye verre enn Hitler i seg selv. Ja, begge bygde opp en nasjon men bare en av dem ødela den nasjonen de bygde. Hitler har på mange måte hjulpet Tyskland i ettertid. Stalin ødela noe som kunne hjulpet Sovjet.

Lenke til kommentar

For å kunne drepe et menneske uten å ta skade av det selv må man nesten være syk. Når man da selv er klar over at man har ansvar for at over 50 000000 menneskeliv er man syk. Man er ikke normal. Man er, som du sier, en forvridd person

Lenke til kommentar
Hvem er ifølge dere den mest grusomme personen i historien.

Ifølge meg så er det nok Hitler. Grunnen er fordi han drepte en masse folk. Viste ingen nåde. Han var nesten umenneskelig på en måte.

8336866[/snapback]

Målt i antall mord blir det

1. Mao - 70 millioner

2. Stalin - 40 millioner

3. Hitler - 21 millioner

Målt i antall mord pr innbygger

1. Pot Pot

Lenke til kommentar
Dette har vel ikke så mye om hvem som er den største idioten gjennom tidene? Bush kan ikke måles ikke likhet med mange andre menn.

Og i diskusjonen om hvem som er mest ond av Hitler og Stalin er det vel ikke så mye tvil, mener hvertfall jeg. Stalin var mye verre enn Hitler i seg selv. Ja, begge bygde opp en nasjon men bare en av dem ødela den nasjonen de bygde. Hitler har på mange måte hjulpet Tyskland i ettertid. Stalin ødela noe som kunne hjulpet Sovjet.

9073504[/snapback]

Stalin var hensynsløs, ikkje ond. Rundt 60% av menneskene i Soviet var analfabeter, på rundt 20 år klarte han å få det under 5%. Er ikkje det bra for de då kanskje? Han moderniserte Russland som på mange måter lå 50-100 år bak de andre landene. Eg seier ikkje at han var snill og god, og at han ikkje gjorde noko gale, men han gjorde også mykje bra for Russland/Soviet.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, men Hitler sørget jo for tapet av 71millioner mennesker hvorav 40 Millioner var sivile...Kilde

Disse tapene hadde ikke skjedd hvis ikke WW II hadde inntredd, så for meg er Hitler langt værre en Stalin. Selv om Stalin får en god andreplass med de mange politiske fangene og gulag!

8357090[/snapback]

Da tror jeg Hitler går 30 i minus, siden Stalin drepte rundt 100 millioner (Mao rundt 80 forresten, men merkelig nok nevner ingen han?). De var nok på mange måter veldig like, men Stalin hadde nok enda bedre kontroll på samfunnet enn det nazistene hadde. Alle diskusjoner om hvem som er historiens verste er forresten helt absurd. Man må ikke glemme at ting som propaganda kom kraftig utover 1900-tallet, noe som ofte gir oss helt feil opplysninger om hva som faktisk er riktig om folk. Man skal heller ikke prøve å få det til å virke som om at det var Hitler som oppfant alt som heter jødehat og jødeforfølgelser, dette har nok Europa stått for i mange tusen år, og høyreekstreme parti i Tyskland lenge før Hitler i det hele tatt var et tema. Til slutt vil jeg si at dere nok ikke ville ha kunnet sittet her og skrive på PCene deres uten ww2 :tease:

8393773[/snapback]

Stalin drepte riktignok mange med 100 mill er et altfor høyt tall. Det tallet som kommer mest opp på google er 20 mill, men han er mest sannsynlig ansvarlig for rundt 40-50 mill.

Når det gjelder Mao er det et enda større sprik i tallene, 40-78,86 mill.

Ellers så er det mange som mangler fra en slik liste. Skal man nevne Ed Gein kan man like gjerne nevne alle de andre bestialske seriemorderne.

Når man nevner Idi Amin er det jo også rimelig å nevne de andre diktatorene som havner i samme kurv som han, f. eks Nicolae Ceauşescu.

Slobodan Milošević er jo heller ikke en spesielt hyggelig kar.

Atilla the Hun

Saddam Hussein

Vlad the Impaler, koselig kar:

"he end of the stake was usually oiled, and care was taken that the stake not be too sharp; else the victim might die too rapidly from shock. Normally the stake was inserted into the body through the anus and was often forced through the body until it emerged from the mouth. However, there were many instances where victims were impaled through other bodily orifices or through the abdomen or chest. Infants were sometimes impaled on the stake forced through their mother's chests. The records indicate that victims were sometimes impaled so that they hung upside down on the stake.

As expected, death by impalement was slow and painful. Victims sometimes endured for hours or days. Vlad often had the stakes arranged in various geometric patterns. The most common pattern was a ring of concentric circles in the outskirts of a city that constituted his target. The height of the spear indicated the rank of the victim. The corpses were often left decaying for months."

"One of Vlad’s most infamous atrocities was his slaughter of the city of Amlas. Knowing of an up-coming invasion by the Turks, Vlad had every person in the city impaled in the forest bordering the country. When the Turks arrived at the border, they saw an entire forest of impaled bodies, 20,000 men, women and children - they turned back.

Another example of Vlad’s evil was when he invited the sick and poor of Wallachia to his castle for a feast, after it had ended, he had the hall boarded up and set alight, burning them all alive - Vlad had utter contempt for what he perhaps perceived as the weak.

Also known for ordering people to be boiled, strangled, hanged, nailed, roasted, decapitated, skinned and left to the elements, hacked and so forth."

Ivan den grusomme

Fred West

Syns Vlad fremstår som VELDIG ond og grusom.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Som en del andre nevner her: antall drepte er irrelevant for å bestemme ondskap. To grunner:

-Hvor ond noen er generelt uavhengig av makten de greier å oppnå. Hadde Hitler vært oppfattet som verdens ondeste mann, hvis han hadde hatt samme ideologi og satt folk i konsentrasjonsleirer, men var leder for et rimelig lite land (f.eks Norge eller Sveits), og aldri vært kapabel til å invadere andre land, og samtidig bare hatt noen tusen å sette i konsentrasjonsleirene sine=

-Definisjon av ondskap? For meg er ikke ondskap det å drepe ett eller 10 millioner mennesker, uansett hvor dårlig grunnlaget virkelig er. Stalin eliminerte stort sett sine politiske motstandere og folkeslag som han ikke hadde tillit til. Var det riktig? Nei. Er det ondskap? Nei. Vrangforestillinger er ikke hva som gjør noen onde. Hensynsløshet er ikke synonymt med ondskap. Ondskap er for meg forvolding av smerte og ødeleggelse uten annen grunn enn gleden av å utføre dem og nytelsen av konsekvensene (les: sadisme). Genghis Khan fikk mange drept på veldig grusomme måter. Han massakrerte hele byer og torturerte beseirede ledere. Men det var en essensiell logikk bak dette: straffe de som gjorde motstand i håp om at land skulle underkaste seg, og dermed gjøre målet hans lettere oppnåelig. Mongolene var veldig tolerante og fredelige vis a vis de som hadde overgitt seg uten kamp, noe som er et tydelig tegn på at de ikke hadde et ondt mål.

Jeg skal ikke stemmme på pollen ettersom grunnlaget for de nominerte er stor sett feil, men den ondeste av de på listen var nok Mengele.

Lenke til kommentar
Som en del andre nevner her: antall drepte er irrelevant for å bestemme ondskap. To grunner:

-Hvor ond noen er generelt uavhengig av makten de greier å oppnå. Hadde Hitler vært oppfattet som verdens ondeste mann, hvis han hadde hatt samme ideologi og satt folk i konsentrasjonsleirer, men var leder for et rimelig lite land (f.eks Norge eller Sveits), og aldri vært kapabel til å invadere andre land, og samtidig bare hatt noen tusen å sette i konsentrasjonsleirene sine=

-Definisjon av ondskap? For meg er ikke ondskap det å drepe ett eller 10 millioner mennesker, uansett hvor dårlig grunnlaget virkelig er. Stalin eliminerte stort sett sine politiske motstandere og folkeslag som han ikke hadde tillit til. Var det riktig? Nei. Er det ondskap? Nei. Vrangforestillinger er ikke hva som gjør noen onde. Hensynsløshet er ikke synonymt med ondskap. Ondskap er for meg forvolding av smerte og ødeleggelse uten annen grunn enn gleden av å utføre dem og nytelsen av konsekvensene (les: sadisme). Genghis Khan fikk mange drept på veldig grusomme måter. Han massakrerte hele byer og torturerte beseirede ledere. Men det var en essensiell logikk bak dette: straffe de som gjorde motstand i håp om at land skulle underkaste seg, og dermed gjøre målet hans lettere oppnåelig. Mongolene var veldig tolerante og fredelige vis a vis de som hadde overgitt seg uten kamp, noe som er et tydelig tegn på at de ikke hadde et ondt mål.

Jeg skal ikke stemmme på pollen ettersom grunnlaget for de nominerte er stor sett feil, men den ondeste av de på listen var nok Mengele.

9103853[/snapback]

Jo man kan skille mellom drepte og myrdede.

http://en.wikipedia.org/wiki/Democide

Som det står på exiztenz.com:

"Som statsviteren Rudolph J. Rummel foreslår, bør man fokusere på regimers morderiskhet i det hele tatt, snarere enn kun på folkemord. Dernest bør man også skille mellom mord og drepte. Altså hvor mange som er blitt drept under et regime (som falne i krig eller borgerkrig, drepte i katastrofer, hungersnød som ikke er skapt av regimet i den hensikt å myrde befolkningsgrupper, uheldig politikk som slår så feil at mange dør uten at regimet gjennomførte det for å myrde de som ble drept), og det antallet mennesker som et regime har myrdet. Med andre ord, det Rummel kaller democide

Og ser man da på democide, på regimers morderiskhet, så finner man at de blodigste regimene og mest morderiske diktatorene opp gjennom historien er følgende:

Hvem er de mest morderiske diktatorene i historien?

1. Kamerat Mao Zedong (1923–1976): 77 millioner mord

2. Kamerat Josef Stalin (1929–1953): 43 millioner mord

3. Adolf Hitler (1933–1945): 21 millioner mord

4. Kublai-khan (1252–1279): 19 millioner mord

5. Enkekeiserinne Cíxi, Qing-dynastiet (1859-64), Tai Ping-opprøret: 12 millioner mord

6. Leopold II, Konge av Belgia (1885–1908) 10 millioner mord

7. Chiang Kai-shek (1921–1948): 10 millioner mord

8. Kamerat Vladimir Lenin (1917–1924): 4 millioner mord

9. Statsminister Hideki Tojo (1941–1945): 4 millioner mord

10. Djengis Khan (1215–1233): 4 millioner mord

11. Kamerat Pol Pot (1968–1987): 2 millioner mord

(Denne lista må kansje revideres på ett punkt, ved å legge til diktatoreren i Nord-Korea, kamerat Kim Jong-il. Hans regime kan ha myrdet så mange som 3 millioner mennesker).

Kilder:

http://www.hawaii.edu/powerkills/QA.V2.HTML#statistics

http://freedomspeace.blogspot.com/2005/12/...y-democide.html

http://freedomspeace.blogspot.com/2005/11/...cide-to-be.html

Makt korrumperer, og absolutt makt korrumperer absolutt.

- Lord Acton, historiker.

Makt dreper, og absolutt makt dreper absolutt.

- Rudolph Rummel, statsviter.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

sitat : ergo hvis Tyskland hadde vunnet WWII hadde vi sikkert ikke hørt noe om konsentrasjonsleire i det hele tat

Da hadde vi ikke kanskje hatt nettet , pressefrihet & andre ting som er en selvfølge.....et negativt ord om Hitler (selv etter hans død) ville vært dødssynd med påfølgende reaksjon.

Nazi Europa anno 2007 = mundo skremmende :ermm:

Noen som så den doku'en med Robert Carlyle som Hitler , ble helt opprørt på slutten av rulleteksten når det sto hva Hitler sto bak :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

....men den aller , aller verste er Øystein Sunde

Looooooooooooooooooooooooooooooool !!

Fyr'n skulle vært hømbla pga de helvetes sangene *burn , baby , burn !*

Lenke til kommentar
....men den aller , aller verste er Øystein Sunde

Looooooooooooooooooooooooooooooool !!

Fyr'n skulle vært hømbla pga de helvetes sangene *burn , baby , burn !*

9161903[/snapback]

Foe et voksent og passende svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...